- Nazwa przedmiotu:
- Promocja
- Koordynator przedmiotu:
- dr Marek Seretny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Uczestniczenie w wykładach: 15h.
Praca nad projektem: 15h.
Przygotowanie do projektu 10h:
Przygotowanie raportu i prezentacji (projekt): 8h.
Przygotowanie do kolokwium (wykład): 8h.
Razem: 56h co odpowiada 2 ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Uczestniczenie w wykładach: 15h.
Praca nad realizacją projektu: 15h.
Razem: 30h, co odpowiada 1 ECTS.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Praca nad projektem: 15h.
Przygotowanie do projektu 10h:
Przygotowanie raportu i prezentacji (projekt): 8h.
Przygotowanie do kolokwium (wykład): 8h.
Razem: 41h co odpowiada 1,5 ECTS.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przekazanie studentowi wiedzy o bogactwie form i kombinacji tworzących komunikację marketingową, które łączą uczestników rynku – nadawcę i odbiorcę, organizację i konsumenta.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
• Teoretyczne podstawy komunikacji marketingowej – modele komunikacji społecznej i na tym tle modele komunikacji marketingowej;
• Kompozycja systemu komunikacji marketingowej;
• Charakterystyka form przekazu komunikacji marketingowej:
o Komunikacja osobista;
o Komunikacja masowa;
o Komunikacja wykorzystująca możliwości jakie stwarza środowisko sieci w przestrzeni wirtualnej;
• Zarządzanie komunikacją marketingową:
o Rola nadawcy i kształtowanie jego tożsamości;
o Wizerunek w świadomości odbiorcy – kryteria percepcji i oceny;
o Atrakcyjność i wiarygodność przekazu marketingowego
Projekt:
• Określenie celu przekazu marketingowego:
o Przypomnienie;
o Nakłanianie;
o Informacja;
• Opracowanie treści przekazu;
• Stworzenie kompozycji przekazu.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: Aktywne uczestnictwo w dyskusji w trakcie wykładu oraz przeprowadzenie interaktywnej prezentacji zadanego case study, ocen w zakresie 2-5;
2. Ocena sumatywna : rozmowa zaliczająca w oparciu o wylosowane zagadnienia. Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Projekt:
1. Ocena formatywna: Przedstawienie planu projektu z wy-znaczonym celem, plus argumentacja założeni harmonogramu projek-u.
2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wyniki prac implementacyjnych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu projektowego oraz wynik prezentacji członków zespołu prowadzącemu w obecności całej grupy ćwiczeniowej; ocena z projektu w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
C. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli zarówno ocena z wykładu jak i projektu jest >=3; ocena z przed-miotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,4 * ocena z projektu + 0,6 * ocena z wykładu + zaliczenie ustne w formie rozmowy z prowadzącym
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Principles of Marketing – Fifth European Edition, Pearson Education Limited, Edinburgh Gate 2016.(lub polskie tłumaczenie)
W. Wiktor J. W.: Komunikacja marketingowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.
Uzupełniająca:
Aronson E.: Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Bulak P..: Product placement w praktyce, Marketing i Rynek, 2000 nr 5
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się