Nazwa przedmiotu:
Dystrybucja i sprzedaż
Koordynator przedmiotu:
dr Bogumił Czerwiński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
83h (3 ECTS): 15h (wykład) + 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 30h (opracowanie projektu) + 20h (przygotowanie do egzaminu)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2 ECTS: 15h (wykład) + 15h (laboratoria) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 33h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,3 ECTS: 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 30h (opracowanie projektu) + 20h (przygotowanie do egzaminu) = 68h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu dystrybucji i sprzedaży oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
Treści kształcenia:
Wykład: Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe we współczesnej gospodarce. Dystrybucja jako jedno z narzędzi marketingu. Dystrybucja pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji, zarządzanie dystrybucją. Dystrybucja a sprzedaż. Projektowanie systemu dystrybucji. Projekt: Dystrybucja jako jedno z narzędzi marketingu. Dystrybucja pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji, zarządzanie dystrybucją na podstawie wybranego podmiotu. Projektowanie systemu dystrybucji ma podstawie wybranego pod-miotu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1.Ocena formatywna: 2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego w formie testu, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt systemu dystrybucji na przykładzie wybranego podmiotu. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z zaliczenia >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: • Cybulski K., Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. • Spyra Z., Kanały dystrybucji: kształtowanie relacji, CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, Warszawa 2008; Uzupełniająca: • Czubała A., Dystrybucja produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001; • Szumilak, J. (red.)., Handel detaliczny: funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004; • Zoltners A.A., Prabhakant S., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa 2013.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się