- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy marketingu
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab.inż. Jarosław Domański, prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 76h (3 ECTS): 15h (wykład) + 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 23h (opracowanie projektu) + 20h (przygotowanie do kolokwium)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS: 15h (wykład) + 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 33h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS: 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 23h (opracowanie projektu) + 20h (przygotowanie do kolokwium) = 61h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu jednej z funkcji współczesnego
przedsiębiorstwa jaką jest marketing oraz elementów marketingu mix jako narzędzia oddziaływania firmy na rynek
- potrafił wykorzystać wiedzę dla rozwiązania problemu z zakresu marketingu
- potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, w tym dotyczących marketingu oraz umiejętnością pracy zespołowej
- Treści kształcenia:
- Wykład:
Zagadnienia wstępne historia, koncepcje marketingowe, definicja marketingu, rola marketingu w przedsiębiorstwie, podstawowe pojęcia marketingu II. Proces zarządzania marketingowego Analiza możliwości marketingowych Badanie i wybór docelowych rynków działania Projektowanie strategii marketingowych Sporządzanie planów marketingowych. Organizacja, wdrażanie i kontrola działalności marketingowej
Projekt: diagnoza i analiza strategii marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, ich krytyczna ocena i propozycje poprawy
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna:
2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie jednego kolokwium, zwierającego pytania testowe ; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Projekt:
1. Ocena formatywna:
2. Ocena formatywna: ocena poprawności projektu zespołowego wykonanego przez studentów
C. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z kolokwium >=3; ocena z przed-miotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,7 * ocena z kolokwium + 0,3 * ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
Kotler Ph., Keller K. L.,, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012; Otto J., 2001, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. C.H. Beck.
Garbarski L.(red), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011
Uzupełniająca:
Zarys marketingu usług, pr. zb. pod red. M. Daszkowskiej, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1993
B. Żurawik, W. Żurawik, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996
Wojciechowski T. : Marketing na rynku środków produkcji, PWE, Warszawa 2003
Urbaniak M.: Marketing Przemysłowy. INFOR, Warszawa 1999
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się