Nazwa przedmiotu:
Podstawy marketingu
Koordynator przedmiotu:
dr hab.inż. Jarosław Domański, prof. PW
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
76h (3 ECTS): 15h (wykład) + 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 23h (opracowanie projektu) + 20h (przygotowanie do kolokwium)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2 ECTS: 15h (wykład) + 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 33h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 23h (opracowanie projektu) + 20h (przygotowanie do kolokwium) = 61h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu jednej z funkcji współczesnego przedsiębiorstwa jaką jest marketing oraz elementów marketingu mix jako narzędzia oddziaływania firmy na rynek - potrafił wykorzystać wiedzę dla rozwiązania problemu z zakresu marketingu - potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, w tym dotyczących marketingu oraz umiejętnością pracy zespołowej
Treści kształcenia:
Wykład: Zagadnienia wstępne historia, koncepcje marketingowe, definicja marketingu, rola marketingu w przedsiębiorstwie, podstawowe pojęcia marketingu II. Proces zarządzania marketingowego Analiza możliwości marketingowych Badanie i wybór docelowych rynków działania Projektowanie strategii marketingowych Sporządzanie planów marketingowych. Organizacja, wdrażanie i kontrola działalności marketingowej Projekt: diagnoza i analiza strategii marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, ich krytyczna ocena i propozycje poprawy
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: 2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie jednego kolokwium, zwierającego pytania testowe ; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Projekt: 1. Ocena formatywna: 2. Ocena formatywna: ocena poprawności projektu zespołowego wykonanego przez studentów C. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z kolokwium >=3; ocena z przed-miotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,7 * ocena z kolokwium + 0,3 * ocena z projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: Kotler Ph., Keller K. L.,, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012; Otto J., 2001, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. C.H. Beck. Garbarski L.(red), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011 Uzupełniająca: Zarys marketingu usług, pr. zb. pod red. M. Daszkowskiej, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1993 B. Żurawik, W. Żurawik, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996 Wojciechowski T. : Marketing na rynku środków produkcji, PWE, Warszawa 2003 Urbaniak M.: Marketing Przemysłowy. INFOR, Warszawa 1999
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się