Nazwa przedmiotu:
Public Realtions
Koordynator przedmiotu:
mgr Karolina Kitzman
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
10h wykład (godziny kontaktowe 15h ćwiczenia(godziny kontaktowe) = 3h (prezentacja) + 11h aktywne uczestniczenie w dyskusji na temat prezentowanych i analizowanych prezentacjach przypadków oraz prezentowanych strategii PR + 1h konsultacji 20h pracy własnej = 6h (opracowanie /omówienie w zespole przypadku) + 8h (przygotowanie prezentacji multimedialnej) + 2h (udział w konsultacjach) + 4h (opracowanie strategii PR)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2 ECTS = 10h wykład + 15h ćwiczenia + 1h konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS = 15h ćwiczenia + 20h pracy własnej
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Studenci mają rozumieć znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułować różnice między PR, propagandą, reklamą; mieć zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Komunikowanie społeczne i PR, 2. Historia PR, 3. Wizerunek i tożsamość, 4. Narzędzia wewnętrzne i zewnętrzne PR, 5. Media relations, 6. Marketing, PR i reklama, 7. Marketing polityczny i wyborczy, 8. Rola etyki w PR. Ćwiczenia: 1. Publiczności i interesariusze PR, 2. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - CSR i PR, 3. Planowanie i zarządzanie PR, 4. Modele PR i model doskonałości PR wg J. Gruniga, 5. Reklama społeczna i PR, 6. PR w sytuacji kryzysowej, 7. Tzw. "czarny PR" i "Litigation PR"
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: aktywna obecność na zajęciach (kontrolowana poprzez system prac pisemnych) Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 2. Ocena sumatywna : ocena poprawności wykonania testu – kolokwium Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 B. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć, interaktywna forma prowadzenia zajęć: podczas zajęć omawiane i rozwiązywane są przypadki (case study) a następnie prezentowane przez zespoły 3-4 osobowe. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 2. Ocena sumatywna: przygotowanie w formie pisemnej strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji i zaprezentowanie jej z wykorzystaniem technik multimedialnych. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 C. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli z obu części student otrzyma ocenę >=3, ocena przedmiotu jest obliczona zgodnie z formułą 50/50
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: Davies A., Public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, War-szawa 2007. Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015. Seitel F. P., Public Relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003 Uzupełniająca: Olędzki J., Etyka w polskim public relations, ASPRA-JR, Warszawa 2009. Sztuka public relations. Praca zbiorowa. Związek Firm Public Relations.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się