- Nazwa przedmiotu:
- Metody sprzedaży
- Koordynator przedmiotu:
- dr Bogumił Czerwiński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 56h (2 ECTS): 10h (wykład) + 15h (laboratoria) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 18h (opracowanie projektu) + 10h (przygotowanie do egzaminu)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,1 ECTS: 10h (wykład) + 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 33h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,6 ECTS: 15h (opracowanie projektu)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Dystrybucja i sprzedaż
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu metod sprzedaży oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
Miejsce działań sprzedażowych w marketingu. Metody i techniki sprzedaży na rynku konsumenckim oraz przemysłowym. Projektowanie kompozycji metod sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Projekt:
Miejsce działań sprzedażowych w marketingu. Metody i techniki sprzedaży na rynku konsumenckim oraz przemysłowym. Sprzedaż a prawa konsumenta. Projektowanie kompozycji metod sprzedaży w przedsiębiorstwie na podstawie wybranego podmiotu. Sprzedaż bezpośrednia. Sprzedaż telefoniczna. Sprzedaż przez Internet.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1.Ocena formatywna:
2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego w formie testu, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt kompozycji metod sprzedaży na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
C. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z zaliczenia >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
• Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2016
• Cybulski K., Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Uzupełniająca:
• Berent Z., Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia, Novae Res, Gdynia 2015;
• Futrell, C., Łuczkiewicz, G., Nowoczesne techniki sprzedaży: metody prezentacji, profesjonalna obsługa, relacje z klientami. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011;
• Tracy B., Psychologia sprzedaży. Podnieś sprzedaż szybciej i łatwiej, niż kiedykolwiek uznawałeś za możliwe, MT Biznes, Warszawa 2012;
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się