Nazwa przedmiotu:
Metody sprzedaży
Koordynator przedmiotu:
dr Bogumił Czerwiński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
56h (2 ECTS): 10h (wykład) + 15h (laboratoria) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 18h (opracowanie projektu) + 10h (przygotowanie do egzaminu)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,1 ECTS: 10h (wykład) + 15h (projekt) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 33h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,6 ECTS: 15h (opracowanie projektu)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Dystrybucja i sprzedaż
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu metod sprzedaży oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
Treści kształcenia:
Wykład: Miejsce działań sprzedażowych w marketingu. Metody i techniki sprzedaży na rynku konsumenckim oraz przemysłowym. Projektowanie kompozycji metod sprzedaży w przedsiębiorstwie. Projekt: Miejsce działań sprzedażowych w marketingu. Metody i techniki sprzedaży na rynku konsumenckim oraz przemysłowym. Sprzedaż a prawa konsumenta. Projektowanie kompozycji metod sprzedaży w przedsiębiorstwie na podstawie wybranego podmiotu. Sprzedaż bezpośrednia. Sprzedaż telefoniczna. Sprzedaż przez Internet.
Metody oceny:
A. Wykład: 1.Ocena formatywna: 2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego w formie testu, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt kompozycji metod sprzedaży na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z zaliczenia >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: • Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2016 • Cybulski K., Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. Uzupełniająca: • Berent Z., Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia, Novae Res, Gdynia 2015; • Futrell, C., Łuczkiewicz, G., Nowoczesne techniki sprzedaży: metody prezentacji, profesjonalna obsługa, relacje z klientami. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011; • Tracy B., Psychologia sprzedaży. Podnieś sprzedaż szybciej i łatwiej, niż kiedykolwiek uznawałeś za możliwe, MT Biznes, Warszawa 2012;
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się