- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy marketingu
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab.inż. Jarosław Domański, prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30h (1 ECTS): 15h (wykład) + 1h (kons. indywidualne) + 14h (przygotowanie do kolokwium)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5 ECTS: 15 h (wykład)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,5 ECTS: 1h (kons. indywidualne) + 14h (przygotowanie do kolokwium)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu jednej z funkcji współczesnego przedsiębiorstwa jaką jest marketing oraz elementów marketingu mix jako narzędzia oddziaływania firmy na rynek.
- Treści kształcenia:
- Zagadnienia wstępne: historia, koncepcje marketingowe, definicja marketingu, rola marketingu w przedsiębiorstwie, podstawowe pojęcia marketingu II.
Proces zarządzania marketingowego
Analiza możliwości marketingowych
Badanie i wybór docelowych rynków działania
Projektowanie strategii marketingowych
Sporządzanie planów marketingowych
Organizacja, wdrażanie i kontrola działalności marketingowej
- Metody oceny:
- A: Wykład:
1. Ocena formatywna:
2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie jednego kolokwium, zwierającego pytania testowe ; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
Kotler Ph., Keller K. L.,, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012;
Otto J., 2001, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. C.H. Beck.
Garbarski L.(red), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011
Uzupełniająca:
Zarys marketingu usług, pr. zb. pod red. M. Daszkowskiej, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1993
B. Żurawik, W. Żurawik, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996
Wojciechowski T. : Marketing na rynku środków produkcji, PWE, Warszawa 2003
Urbaniak M.: Marketing Przemysłowy. INFOR, Warszawa 1999
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się