Nazwa przedmiotu:
Język angielski 1; Elementary to Intermediate General English
Koordynator przedmiotu:
mgr Monika Łapiak; mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Język obcy
Kod przedmiotu:
KO1-1A.3
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
100 h w tym: 60 h - ćwiczenia, 10 h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 10 h - przygotowanie do egzaminu, 8 h - przygotowanie do kolokwiów, 10 h - przygotowanie pracy, 2 h - konsultacje.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2,4 ECTS - ćwiczenia 0,08 ECTS - konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
4 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
język polski – gramatyka; język angielski – znajomość na poziomie B1; zaliczenie poprzedniego modułu
Limit liczby studentów:
lektorat: 12 - 24
Cel przedmiotu:
Lektorat uczy w kierunku egzaminu końcowego (B2 wg skali Rady Europy); może okazać się niewystarczający, by skutecznie przygotować do egzaminu. Jest przeznaczony dla studentów, którzy posiadają jedynie podstawową znajomość języka angielskiego z poprzedniego etapu nauki (wynik z egzaminu maturalnego: poniżej 75%). Zapoznanie z nową leksyką i nowymi zagadnieniami gramatycznymi. Celem nauczania przedmiotu jest doskonalenie czterech podstawowych sprawności językowych (mówienie, rozumienie mowy ze słuchu, rozumienie tekstu, pisanie tekstów) oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych (poznawanie kultury, zwyczajów, przepisów, typowych zachowań, elementów geografii i historii).
Treści kształcenia:
Semestr III (praca na zajęciach plus praca własna studenta) 1. Verbs and nouns that go together. 2. A Discovery and an Invention that Changed the World – reading. Reading – If You Are Happy, the Robot Knows It (FCP tests – test 3, part 2) 3. Things that really annoy me – listening and speaking. Writing a review (Student’s Book p.113) 4. Telephoning. Making conversations. Workbook – Unit 10 5. Second conditional. 6. Third conditional (English Grammar in Use; Business Grammar Builder). 7. Zero and mixed conditional (English Grammar in Use; Business Grammar Builder) 8. If only/wish (Murphy; Business Grammar Builder) 9. Might – expressing possibility. 10. Listening and speaking – At a crossroads in life. Making decisions. Writing for talking - My dreams for the future (Student’s Book p.114) 11. Supervolcano – reading. Survival advice. Reading – Driving in the Desert (FCP tests – Test 1, part 1) 12. Literal and idiomatic phrasal verbs. 13. Exclamation with so/such. Workbook – Unit 11 14. Test (topics 1 – 13) 15. Present Perfect Continuous vs. Present Perfect Simple. 16. Hot verbs – bring/take/come/go. 17. In Her Father’s Footsteps – reading and speaking. Reading – Anyone for Extreme Sports (FCP tests – Test 4, part 3) 18. If you come back – listening. Social expressions. Writing – linking words (Student’s Book p.115) 19. Exchanging information. Speaking practice. Workbook – Unit 12 20. Reported speech – introduction and exercises (English Grammar in Use; Business Grammar Builder) 21. Direct and indirect questions (English Grammar in Use; Business Grammar Builder) 22. Reporting verbs (English Grammar in Use; Business Grammar Builder) 23. Causative form (English Grammar in Use; Business Grammar Builder) Writing a transactional letter 24. Test (topics 15 – 23) Workbook – revision exercises 25. Use of English (FCP tests – Test 4, Part 1/2/3/4). Speaking practice. 26. Use of English (FCP tests – Test 5, Part 1/2/3/4). Speaking practice. 27. Listening comprehension (FCP tests – Test 3, 4:Part 1/2/3/4). 28. Use of English (FCP tests – Test 6, Part 1/2/3/4. Listening comprehension (Test 5, Part 1/2/3/4). 29. Listening (FCP tests – Test 6, Part 1/2/3/4). Speaking practice. 30. Giving credits. Revision exercises – Teacher’s Book.
Metody oceny:
Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
Egzamin:
tak
Literatura:
1. Soars, J. and L. Soars. New Headway Pre-Intermediate 4th ed. Oxford University Press. Oxford 2012 2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995 3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998 4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/OUP Warszawa
Witryna www przedmiotu:
www.kneis.pw.plock.pl
Uwagi:
Przedmiot jest uczony w bloku; studenci dobierani według zaawansowania językowego.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (krótkie teksty popularnonaukowe). Potrafi analizować treść tekstu. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tekstu; odpowiedzi typu yes / no; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu; dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01
Efekt U18
Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Potrafi napisać streszczenie tekstu lub raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, opowiadanie, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu. Rozwiązywanie testów leksyklano-gramatycznych.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U18
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U09
Efekt U20
Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi. Egzamin B2 (część pisemna i ustna).
Powiązane efekty kierunkowe: K_U20
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U10
Efekt U21
Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport).
Powiązane efekty kierunkowe: K_U21
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U11

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego, w trakcie i po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01
Efekt K07
Ma wyobrażenie o środowisku typowym dla obszaru języka angielskiego. Zna przykłady z historii, geografii, kultury i techniki Wielkiej Brytanii i USA. Rozumie teksty i wypowiedzi, dotyczące spraw ogólnych i życia codziennego.
Weryfikacja: Przedstawianie typowych zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, tj. sklep, urząd, rozmowa telefoniczna. Odpowiedzi na pytania lektora; zadawnie pytań innemu studentowi, analizowanie testów na zajęciach; tworzenie wypowiedzi ustnej i pisemnej.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K07
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K06