Nazwa przedmiotu:
Strategie marketingowe
Koordynator przedmiotu:
dr Marek Seretny
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60h: 30h ćwiczenia (godziny kontaktowe) = 2x1h (prezentacja) + 18h aktywne uczestniczenie w dyskusji na temat prezentowanych i anali-zowanych prezentacjach przypadków oraz prezentowanej propozycji strategii + 30h pracy własnej = 2x2h (opracowanie /omówienie w ze-spole przypadku) + 2x5h (przygotowanie prezentacji multimedialnej) + 2h (udział w konsultacjach) + 2x5h (opracowanie strategii) + 2x2h (przygotowanie prezentacji strategii)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS: 30h ćwiczenia + 2h konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 30h ćwiczenia + 30h praca własna
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość procesu zarządzania marketingowego, umiejętność prze-prowadzenia analizy marketingowej środowiska wewnętrznego i zewnętrznego.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest odpowiedź na pytanie: Dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna oraz jakie działania należy podjąć, aby stworzyć skuteczną strategię.
Treści kształcenia:
• Istota strategii marketingowych o treść o proces kształtowania • Informacja podstawą sukcesu strategii marketingowej • Formułowanie strategii marketingowych o Źródła inspiracji o Procedury formułowania  Segmentacja  Rynek docelowy  Pozycjonowanie • Wdrażanie strategii marketingowej
Metody oceny:
Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez stu-dentów podczas zajęć, interaktywna forma prowadzenia zajęć: podczas zajęć omawiane i rozwiązywane są przypadki (case study) i przygoto-wywana propozycja rozwiązania strategicznego a następnie prezento-wana przez zespoły 3-4 osobowe. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 Ocena sumatywna: przygotowanie w formie pisemnej zaproponowanej strategii i zaprezentowanie jej z wykorzystaniem technik multimedial-nych. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 Ocena końcowa: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli z obu części student otrzyma ocenę >=3, ocena przedmiotu jest obliczona zgodnie z formułą 50/50.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: Armstrong G, Kotler P.: Marketing – wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. Tybout A.M., Calder B.J., Kellogg on Marketing, Wiley, 2010. Uzupełniająca: Wrzosek W., Strategie marketingowe, PWE Warszawa, 2013.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się