- Nazwa przedmiotu:
- Odpowiedzialny marketing
- Koordynator przedmiotu:
- dr Marek Seretny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30h: 20 (ćwiczenia) + 4h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 6h przygotowanie prezentacji przypadku.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS: 20h ćwiczenia
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS: 20h ćwiczenia + 4h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 6h przygotowanie prezentacji przypadku
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Rozumienie społecznej odpowiedzialności biznesu i znaczenia etyki w działalności rynkowej.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Uświadomienie studentom, że teoria i działania marketingowe, które były aktualne w ciągu ostatnich trzydziestu lat XX wieku, w połowie drugiej dekady XXI wieku okazują się niewystarczające, aby organiza-cje mogły osiągać sukces. Istotnym zjawiskiem, na które należy zwró-cić uwagę, a które uwydatnia podjętą problematykę, jest to, że począw-szy od lat 90. XX wieku na rynkach rozwiniętych daje się zauważyć ro-snące zainteresowanie relacją między marketingiem a teorią sustainabi-lity.
Głównym celem przedmiotu jest zaprezentowanie nowego podejścia do marketingu, które prowadzić będzie do reorientacji działań marketin-gowych tak, aby uwzględniały koncepcję sustainability jako nowy im-peratyw strategiczny.
- Treści kształcenia:
- • Transformacja otoczenia globalnego i nowa gospodarka
• W kierunku odpowiedzialności
o Etyka biznesu w świcie bez granic
o Etyczne aspekty marketingu
• Model Sustainable Marketing (model odpowiedzialnego marketin-gu
o Sztuka marketingu to sztuka zbudowania marki
o Odpowiedzialne przywództwo
o Odpowiedzialna konsumpcja – wyzwaniem współczesności
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć w formie zespołowej prezentacji przypadku omawiającego odpowiedziane działania marketingowe.
Ocena sumatywna: zaliczenie ustne/prezentacja, ocena 2-5, do zalicze-nia wymagane jest uzyskanie oceny >= 3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Emery. B., Sustainable Marketing, Pearson Harlow UK, 2012,
Seretny M., Sustainable marketing - the challenge of the 21st century, Wydawnictwo PW, 2017 (w druku)
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się