Nazwa przedmiotu:
Odpowiedzialny marketing
Koordynator przedmiotu:
dr Marek Seretny
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h: 20 (ćwiczenia) + 4h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 6h przygotowanie prezentacji przypadku.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20h ćwiczenia
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 20h ćwiczenia + 4h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 6h przygotowanie prezentacji przypadku
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Rozumienie społecznej odpowiedzialności biznesu i znaczenia etyki w działalności rynkowej.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Uświadomienie studentom, że teoria i działania marketingowe, które były aktualne w ciągu ostatnich trzydziestu lat XX wieku, w połowie drugiej dekady XXI wieku okazują się niewystarczające, aby organiza-cje mogły osiągać sukces. Istotnym zjawiskiem, na które należy zwró-cić uwagę, a które uwydatnia podjętą problematykę, jest to, że począw-szy od lat 90. XX wieku na rynkach rozwiniętych daje się zauważyć ro-snące zainteresowanie relacją między marketingiem a teorią sustainabi-lity. Głównym celem przedmiotu jest zaprezentowanie nowego podejścia do marketingu, które prowadzić będzie do reorientacji działań marketin-gowych tak, aby uwzględniały koncepcję sustainability jako nowy im-peratyw strategiczny.
Treści kształcenia:
• Transformacja otoczenia globalnego i nowa gospodarka • W kierunku odpowiedzialności o Etyka biznesu w świcie bez granic o Etyczne aspekty marketingu • Model Sustainable Marketing (model odpowiedzialnego marketin-gu o Sztuka marketingu to sztuka zbudowania marki o Odpowiedzialne przywództwo o Odpowiedzialna konsumpcja – wyzwaniem współczesności
Metody oceny:
Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć w formie zespołowej prezentacji przypadku omawiającego odpowiedziane działania marketingowe. Ocena sumatywna: zaliczenie ustne/prezentacja, ocena 2-5, do zalicze-nia wymagane jest uzyskanie oceny >= 3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Emery. B., Sustainable Marketing, Pearson Harlow UK, 2012, Seretny M., Sustainable marketing - the challenge of the 21st century, Wydawnictwo PW, 2017 (w druku)
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się