Nazwa przedmiotu:
International Marketing
Koordynator przedmiotu:
dr Marek Seretny
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h: 15 (ćwiczenia) + 7h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 8h przygotowanie prezentacji przypadku.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 15h ćwiczenia + 2h konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
angielski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1ECTS: 15 (ćwiczenia) + 7h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 8h przygotowanie prezentacji przypadku.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość teorii marketingu.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego; - posiadał wiedzę i potrafił usytuować działalność organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej; - posiadał wiedzę pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego mar-ketingu na arenie międzynarodowej; - potrafił na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodo-wych określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych; - rozumiał specyfikę zróżnicowanej kompozycji marketingowej (marke-ting mix) przygotowanej globalnie niemniej jednak uwzględniającej różnice lokalne; - posiadał umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych; - posiadał umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej.
Treści kształcenia:
1. Marketing w zmieniającym się świecie; 2. Sustainable marketing, marketing i społeczeństwo lokalne w perspektywie globalnej – odpowiedzialność społeczna i etyka marke-tingu; 3. Analiza globalnych możliwości; 4. Tworzenie globalnych strategii marketingowych; 5. Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych.
Metody oceny:
Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć w formie zespołowej prezentacji przypadku – case study. Ocena sumatywna: zaliczenie ustne, ocena 2-5, do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >= 3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Cateora P. R., Gilly M. C., Graham J. L.: International Marketing 15th edition, Mc Graw-HILL Irwin, New York US, 2011. Kotler P. Armstrong G.: Principles of marketing 14th global edition Pearson, Harlow UK, 2012. Szymura-Tyc M. (edited by): International marketing in Europe, Uni-versity of Economics in Katowice, 2012.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się