Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Analiza i ocena strategii
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 h: 30h + 30h przygotowanie się do zajęć i opracowanie projektu strategii przedsiębiorstwa
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2 ECTS: 30 h warsztatów projektowych
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 30 przygotowanie studenta do zajęć i opracowanie projektu
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wszystkie przedmioty modułu Zarządzanie
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Wykształcenie umiejętności rozpoznawania kluczowych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa zjawisk, trendów, procesów w otoczeniu organizacji i jej wnętrzu decydujących o sformułowaniu i wdrożeniu skutecznych strategii. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania strategicznego, a przede wszystkim oceny ich użyteczności w procesach formułowania strategii.
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie organizacyjne i teoretyczne 2. Wybór przedsiębiorstwa do analizy i oceny jego strategii 3. Ocena uwarunkowań przedsiębiorstwa do działania w makrootoczeniu 4. Ocena uwarunkowań przedsiębiorstwa do działania w otoczeniu konkurencyjnym 5. Wyznaczenie pozycji strategicznej przedsiębiorstwa w sektorze i określenie możliwości jej zmiany 6. Formy współpracy przedsiębiorstwa w sektorze: alianse, kooperen-cja, partnerstwo, współpraca w klastrach 7. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa: • struktura portfela produktowego, • segmentacja rynkowa, • logistyka zaopatrzenia i sprzedaży, • pomiar kapitału intelektualnego, analiza i ocena metod zarządzania ludźmi. 8. Sformułowanie strategii ogólnej przedsiębiorstwa 9. Sformułowanie strategii funkcjonalnych przedsiębiorstwa: • produktowo-rynkowej, • zarządzania ludźmi i innymi zasobami niematerialnymi, • inwestycyjno-finansowej. 10. Ocena wykonalności strategii: warunki zewnętrzne i wewnętrzne 11. Kierunki zmian organizacji w perspektywie 3-5 lat
Metody oceny:
Ocena formatywna: obecność na zajęciach potwierdzona listą obecności. Studenci pracują na zajęciach nad przygotowaniem projektu strategii dla wybranego przedsiębiorstwa. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych zajęciach. Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna, argumentacja i uzasadnienie przyjętego rozwiązania oraz terminowość wykonania prac. Ocena ćwiczeń w zakresie 0-5 pkt na osobę. Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt na osobę. Do zaliczenia wymagane jest oddanie projektu z wszystkimi ćwicze-niami (analizami). Student, który zebrał ponad 50% możliwych pun-ków, co daje ocenę >=3. Ocena sumaryczna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia i ocena za projekt końcowy. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli ocena z ćwiczeń i wykładu jest >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa i uzupełniająca: podana w sylabusach ze specjalności
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się