Nazwa przedmiotu:
Innowacje w modelach biznesowych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tomasz Zieliński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
66h = 20h (ćwiczenia połączone z elementami wykładu) + 5h (przygotowanie literatury) + 5h (opracowanie założeń analizy/projektu modelu biznesowego) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) + 1h (konsultacje)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS: 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 ECTS: 5h (opracowanie założeń analizy modelu biznesowego) + 5x5h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 5h (przygotowanie prezentacji) = 40h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu technologii i innowacji, modeli biznesu i sposobów ich kreowania i wdrażania, zarządzania innowacjami i technologiami, innowacyjnych modeli biznesu przedsięwzięć i przedsiębiorstw.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu sposobów kreowania strategii technologicznej przedsiębiorstw, kreowania innowacyjnych modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne . - potrafił zaprojektować nowy model biznesu uwzględniający aspekty innowacji. - potrafił ocenić znaczenie innowacji i modelowania biznesowego dla rozwoju przedsiębiorstw, być otwartym na zmiany, akceptować zmiany w wyniku rozwoju rynku i konkurencji.
Treści kształcenia:
Powtarzalność modeli biznesowych. Wyróżniająca się podstawowa działalność przedsiębiorstwa. Innowacje zachowawcze i przełomowe w modelach biznesowych. Analiza przypadków wykorzystania innowacji w modelach biznesowych. Sposoby i techniki kreowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwie, zarządzanie innowacjami w tworzeniu i wdrażaniu modeli biznesowych, analiza case study.
Metody oceny:
1. Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń, analiza case study, praca w zespołach nad opracowywaniem modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne 2. Ocena sumatywna: realizacja analizy/ projektu modelowania biznesowego z ujęciem aspektów innowacji; ocena z projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
1. R. Knosala, A. Boratyńska-Sala, M. Jurczyk-Bunkowska, A. Mocza-ła, Zarządzanie innowacjami, PWE, Warszawa 2014. 2. J. Tidd, J. Bessant, Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013. 3. M. Jabłoński, Kształtowanie modeli biznesu, DIFIN, Warszawa 2013.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się