- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie procesów
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Michał Wiśniewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 28h (ćwiczenia) + 1h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS: 28h (ćwiczenia) + 1h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS: 28h (ćwiczenia) + 1h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zarządzanie procesami w organizacjach globalnych
Uwarunkowania i zasady modelowania procesów
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
• posiadał wiedzę z zakresu modelowania procesów biznesowych,
• rozumiał istotę i prawidłowości podejścia procesowego w zarzą-dzaniu,
• rozumiał oraz stosował zasady i narzędzia zarządzania proceso-wego,
• potrafił stosować metody symulacji procesów w przedsiębior-stwie z wykorzystaniem komputerowego wspomagania,
• potrafił opisać i opracować model procesu biznesowego.
- Treści kształcenia:
- 1) Zajęcia wprowadzające omówienie kryteriów zaliczenia, zapozna nie studentów ze środowiskiem pracy. 2) Ustalenie tematów projektów własnych, rozpoczęcie pracy nad strukturą procesu ćwiczeniowego. 3) Do-kończenie prac związanych ze strukturą procesu ćwiczeniowego. 4) Zdefiniowanie ról i zasobów niezbędnych do realizacji procesu ćwiczeniowego. 5) Przydzielenie ról i zasobów poszczególnym elementom w strukturze modelu procesu biznesowego. 6) Testowanie modelu pod kątem eliminacji błędów formalnych. 7) Przeprowadzenie symulacji i pracownie wyników. 8) Prezentacja i ocena założeń projektowych modeli własnych studentów. 9) Praca własna studentów nad implementacją modeli procesów. 10) Prezentacja i ocena implementacji modeli własnych.
- Metody oceny:
- 1. Ocena formatywna: Projekt
2. Ocena sumatywna : Część I projektu 20%, Część II projektu 40%, Część III projektu 30%, Prezentacja wyników 10%
(skala ocen os 2; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
[1] Grajewski P., Organizacja procesowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2016.
[2] Szczepańska Katarzyna, Bugdol Marek (red.): Podstawy zarządzania procesami, Difin, 2016.
[3] Drejwicz Sz.: Zrozumieć BPMN – modelowanie procesów biznesowych, Helion, Gliwice 2012.
[4] Jeston J., Nelis J. Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations; Routledge, 2011.
[5] Bitkowska A.: Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie. Warszawa 2009.
[6] Burlton, R., Business Process Management: Profiting From Process; SAMS, 2001.
Uzupełniająca:
[1] Gawin B., Marcinkowski B., Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN w praktyce, Helion, Gliwice 2013.
[2] Chomuszko M., Modelowanie organizacji procesowej, PWN, Warszawa, 2010.
[3] Stachurski A. Wprowadzenie do optymalizacji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2009
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się