- Nazwa przedmiotu:
- Laboratorium analiz biznesowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr Andrzej Wodecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60h: 15h (ćwiczenia) + 15h (laboratoria) + 5h (konsultacje) + 5h (studia literaturowe) + 10h (przygotowanie do ćwiczeń) + 10h (przygotowanie do laboratorium)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS: 15h (ćwiczenia) + 15h (laboratoria) + 5h (konsultacje)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS: 15h (ćwiczenia) + 15h (laboratoria) + 5h (konsultacje) + 5h (studia literaturowe) + 10h (przygotowanie do ćwiczeń) + 10h (przygotowanie do laboratorium)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Dostarczenie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie posługi-wania się aparatem analitycznym i wykorzystywania go we wspomaganiu zarządzania
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia, laboratorium)
- Cel przedmiotu:
- Przygotowanie studentów do samodzielnej realizacji projektów analitycznych w biznesie z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i metod data science
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
1. Wprowadzenie do kursu
a. Podstawowe pojęcia: Data Science, drążenie danych, uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja
b. Przegląd zastosowań praktycznych: w jaki sposób Data Scientist może wspomóc organizację?
c. Przegląd systemów informatycznych:
i. Excel, arkusze Google
ii. Dataiku, RapidMiner, H20
iii. Scikit-learn, Keras, Tensorflow
d. Źródła wiedzy
e. Wprowadzenie do projektu
f. Przygotowanie środowiska pracy
2. Projekt 1: Regresja
a. Wprowadzenie: przykładowy problem, jego rozwiązanie oraz interpretacja wyników
b. Realizacja projektu:
i. Problem: analiza kontekstu, sformułowanie pytania, doprecyzowanie pytania
ii. Dane: pozyskanie i wyczyszczenie, eksploracja i zrozumienie, przygotowanie
iii. Model: zbudowanie, ewaluacja i udoskonalenie
iv. Sformułowanie wniosków
v. Prezentacja wyników
c. Refleksja: Czego się nauczyliśmy? Co z tego projektu wynika dla nas na przyszłość?
3. Projekt 2: Klasyfikacja
a. Wprowadzenie: przykładowy problem, jego rozwiązanie oraz interpretacja wyników
b. Realizacja projektu:
i. Problem: analiza kontekstu, sformułowanie pytania, doprecyzowanie pytania
ii. Dane: pozyskanie i wyczyszczenie, eksploracja i zrozumienie, przygotowanie
iii. Model: zbudowanie, ewaluacja i udoskonalenie
iv. Sformułowanie wniosków
v. Prezentacja wyników
c. Refleksja: Czego się nauczyliśmy? Co z tego projektu wynika dla nas na przyszłość?
4. Projekt 3: Klastrowanie
a. Wprowadzenie: przykładowy problem, jego rozwiązanie oraz interpretacja wyników
b. Realizacja projektu:
i. Problem: analiza kontekstu, sformułowanie pytania, doprecyzowanie pytania
ii. Dane: pozyskanie i wyczyszczenie, eksploracja i zrozumienie, przygotowanie
iii. Model: zbudowanie, ewaluacja i udoskonalenie
iv. Sformułowanie wniosków
v. Prezentacja wyników
c. Refleksja: Czego się nauczyliśmy? Co z tego projektu wynika dla nas na przyszłość?
5. Podsumowanie zajęć:
a. Podsumowanie refleksji
b. Opracowanie i dyskusja najlepszych praktyk
c. Oceny
Laboratorium: realizacja projektu zgodnie z harmonogramem
- Metody oceny:
- A. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: projekt, prezentacja
2. Ocena sumatywna : oceny projektu i prezentacji
B. Projekt:
1. Ocena formatywna: projekt, prezentacja
2. Ocena sumatywna : oceny projektu i prezentacji
C. Końcowa ocena z przedmiotu:
Suma ważona ocen projektu (80%) i prezentacji (20%)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
[1] Provost F., Fawcett T., 2015. Analiza danych w biznesie, Helion
Uzupełniająca:
[2] Peng R. D., The Art of Data Science, https://leanpub.com/artofdatascience, dostęp: 23.01.2018
[3] Grus J., 2015. Data Science from Scratch, O’Reilly
[4] Boschetti A., Massaron L., 2017. Python. Podstawy nauki o danych. Wydanie II. Helion
[5] J. Brownlee, Machine Learning Mastery with Python, www.machinelearningmastery.com, dostęp: 23.01.2018
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się