Nazwa przedmiotu:
Lean startup 2
Koordynator przedmiotu:
Dr Agnieszka Skala
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 h: udział w zajęciach wykładowych i projektowych, przygotowanie do egzaminu, lektura obowiązkowa i uzupełniająca oraz intensywna praca projektowa poza zajęciami.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS: 15 h (wykład) + 15h (projekt)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 30 h (przygotowanie do projektu)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza w zakresie metodyki zarządzania projektem Lean Startup: modelowanie biznesowe, odkrywanie klienta (customer deve-lopment) oraz prototypowanie. Umiejętność pracy z kanwą modelu biznesowego oraz z kanwą propozycji wartości wg Osterwaldera. Umiejętność przeprowadzania wywiadów.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - umiał zarządzać przedsięwzięciem typu startup posługując się metodyką Lean Startup w praktyce, - swobodnie posługiwał się fachową terminologią w zakresie zarządzania metodą Lean Startup, - potrafił zaplanować oraz przeprowadzić zespołowy proces modelowa-nia biznesowego w zgodzie z zasadami Lean Startup. - zdobył doświadczenie w zarządzaniu startupem, poprzez udział w projekcie grupowym
Treści kształcenia:
Wykład: Wiedza w zakresie metodyki zarządzania Lean Startup oraz narzędzi i technik tego zarządzania: 1. Lean Startup jako metodyka zarządzania startupem i jej składowe: zwinny rozwój produktu (agile development), odkrywa-nie klienta (customer development) i modelowanie biznesowe; 2. Rodzaje dopasowań rynkowych oraz triada: klient-problem-rozwiązanie (CPS); 3. Modelowanie biznesowe na bazie kanwy modelu biznesowego oraz kanwy propozycji wartości wg Osterwaldera; 4. Odkrywanie klienta – projektowanie wywiadów z interesariu-szami projektu; 5. Prototypowanie; 6. Formułowanie oraz weryfikowanie hipotez biznesowych w procesie modelowania biznesowego; 7. Zasady prawidłowego „pitchu” projektu. Projekt: Realizacja projektu startupu – co najmniej zakończenie etapu Customer Discovery - na projekcie własnym lub dla funkcjonującego startupu (we współpracy): 1. Sformułowanie hipotez biznesowych: CPS i archetypu klienta, 2. Kanwa propozycji wartości i kanwa modelu biznesowego, 3. Zaprojektowanie wywiadów i przeprowadzenie ich, 4. Weryfikacja hipotez biznesowych, 5. Prezentacja końcowa projektu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: 1) obecność na zajęciach potwierdzana wyrywkowo robioną listą obecności, wymagana jest ponad 50% obecność na zajęciach. Egzamin pisemny, wymagana jest ocena >=3,0. 2. Ocena sumatywna : wykłady uznaje się za zaliczone, jeśli ocena z egzaminu pisemnego jest >=3,0. B. Projekt: 1. Ocena formatywna: - udział i przede wszystkim aktywność na zajęciach: 30% oceny projektowej; - systematyczność i terminowość dostarczania kolejnych etapów pracy projektowej: 20% oceny projektowej; - wartość merytoryczna kolejnych etapów prac projektowych: 30% oceny projektowej; - ocena prezentacji końcowej projektu: 20% oceny projektowej. 2. Ocena sumatywna: C. Końcowa ocena z przedmiotu: pod warunkiem, że ocena z egzaminu pisemnego jest >=3,0, ocena końcowa zawiera 20% oceny z egzaminu i 80% oceny z projektu.
Egzamin:
tak
Literatura:
Obowiązkowa: • Blank, S., Dorf, B. Podręcznik Startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku. Helion, 2013 • Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., Smith, A. Value proposition design: How to create products and services customers want. John Wiley & Sons. • Aulet, B. Przedsiębiorczość zdyscyplinowana, Helion Uzupełniająca: • Osterwalder, A. Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Helion, 2012
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się