- Nazwa przedmiotu:
- Nowe ekonomiki w gospodarce cyfrowej
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30h: 15h (wykład) + 2h (konsultacje) + 8h (studia literaturowe) + 5h (przygotowanie eseju)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS: 15h (wykład) + 2h (konsultacje)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,2 ECTS: 5h (przygotowanie eseju)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- znajomość podstaw ekonomii
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim znał i rozumiał zmiany ekonomiczne zachodzące na skutek cyfryzacji gospodarki.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Cyfryzacja gospodarki a ekonomia
2. Koncepcja „The Long Tail” Ch. Andersona vs. zasada Pareto
3. Ekonomika współdzielenia
4. Ekonomika mobilna (mobile economy)
5. Ekonomika informacji i wiedzy
6. Cognitive computing w gospodarce cyfrowej
7. Cyfryzacja finansów – FinTech 2.0
8. Koncepcja Industry 4.0
9. Cyfryzacja a rynek pracy
10. Transformacja marketingu do marketingu 4.0
11. Efektywnościowe formy pośrednictwa handlowego
12. Ekonomika reputacji i odpowiedzialności
13. Koncepcja gospodarki nieformalnej
14. Prezentacje zaliczeniowe (1)
15. Prezentacje zaliczeniowe (2)
- Metody oceny:
- A. Wykład:
Ocena formatywna:
ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
Ocena sumatywna:
Esej zaliczeniowy na wybrany temat. Ocena z prezentacji eseju w za-kresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena z eseju jest oceną z wykładu.
B. Końcowa ocena z przedmiotu:
Ocena z wykładu jest oceną końcową z przedmiotu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Anderson Ch. – „Długi ogon”, Media Rodzina 2008
2. Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtucho-wicz M. – „Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości”, Poltext 2010
3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. – „Marketing 4.0”, MT Biznes 2017
Uzupełniająca:
1. Accenture.com – „Amplify You – Technology for People”, https://www.accenture.com/us-en/insight-disruptive-technology-trends-2017
2. Rosa G., Perenc J., Ostrowska I. (red.) – „Marketing przyszło-ści”, Wydawnictwo C.H. Beck 2016
3. Zybertowicz A., et al. – „Samobójstwo oświecenia?”, Wydawnictwo Kasper 2015
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się