Nazwa przedmiotu:
Architektura i urbanistyka
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. arch. / Justyna Janiak / asystent
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla kierunku
Kod przedmiotu:
BS1A_26
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Wykład 15h; Projekt 15h; Przygotowanie się do zajęć 10h; Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 30h; Przygotowanie do zaliczenia 10h; Inne - wykonanie ćwiczeń pojektowych 20h; Razem 100h = 4 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Wykłady - 15h; Projekty - 15h; Razem 30h = 1,2 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Projekt 15h; Przygotowanie się do zajęć 5h; Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 10h; Inne - wykonanie ćwiczeń pojektowych 20h; Razem 50h = 2 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
Wykład: min. 15; Projekty: 10 - 15
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest humanizacja studiów technicznych, zapoznanie słuchaczy z rozwojem cywilizacji, budowy miast i form architektonicznych, wskazanie jak powinna odbywać się współpraca inżyniera konstruktora z architektem, zwrócenie uwagi przyszłych inżynierów konstruktorów na problemy estetyki w budownictwie, nabycie umiejętności zaprojektowania obiektu budowlanego o prostej funkcji.
Treści kształcenia:
W1 - Podstawowe pojęcia i definicje, W2 - Rozwój budowy miast i form architektonicznych w historii cywilizacji ze specjalnym zwróceniem uwagi na urbanistykę w Polsce, W3 - Plany miejscowe zagospodarowania przestrzennego, W4 - Architektura budowli inżynierskich. P1 - Zaprojektowanie w formie szkicowej kilku obiektów o prostej funkcji.
Metody oceny:
1. Obecność na wykładach jest zalecana. Obecność na zajęciach projektowych jest obowiązkowa. Dopuszcza się podczas trwania całych zajęć maksymalnie dwie nieusprawiedliwione oraz jedną usprawiedliwioną nieobecność. 2. Efekty uczenia się przypisane do przedmiotu będą weryfikowane podczas sprawdzianu pisemnego z wykładu oraz przez wyznaczone zadania projektowe. 3. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny ze sprawdzianu oraz z zadań projektowych złożonych w terminie ustalonym przez prowadzącego przedmiot. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną z otrzymanych ocen. 4. Ocena z zadań projektowych przekazywana jest do wiadomości studentów niezwłocznie po sprawdzeniu prac i dokonaniu ich oceny (forma przekazywania ocen do ustalenia ze studentami w trakcie zajęć). Ocena końcowa ze sprawdzianu przekazywana jest do wiadomości studentów w formie uzgodnionej ze studentami. 5. Student może poprawiać ocenę niedostateczną ze sprawdzianu w terminach wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia. 6. Student powtarza, z powodu niezadowalających wyników, całość zajęć wykładowych lub projektowych. 7. Na sprawdzianie, podczas weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się, każdy piszący powinien mieć długopis (lub pióro) z niebieskim lub czarnym tuszem (atramentem) przeznaczony do zapisywania odpowiedzi oraz kilka czystych arkuszy papieru formatu A4. Pozostałe materiały i przybory pomocnicze, szczególnie telefony komórkowe i inne urządzenia elektroniczne, są zabronione. 8. Jeżeli podczas weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się zostanie stwierdzona niesamodzielność pracy studenta lub korzystanie przez niego z materiałów lub urządzeń innych niż dozwolone w regulaminie przedmiotu, student uzyskuje ocenę niedostateczną i traci prawo do zaliczenia przedmiotu w jego bieżącej realizacji. 9. Rejestrowanie dźwięku i obrazu przez studentów w trakcie zajęć jest zabronione. 10. Prowadzący zajęcia umożliwia studentowi wgląd do jego ocenionych prac pisemnych do końca danego roku akademickiego w terminach konsultacji.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Buchner M.,Buchner A.,Laube J., Zarys projektowania i historii architektury, WSiP Warszawa 1991, 2. Ostrowski W., Wprowadzenie do historii budowy miast, Ludzie i środowisko.Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001.P. 3. Neufert , Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Wydawnictwo Arkady 1995
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
Program studiów opracowany na podstawie programu nauczania zmodyfikowanego w ramach Zadania 38 Programu Rozwojowego Politechniki Warszawskiej

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W02_01
Ma podstawową wiedzę z architektury. Zna zasadę współpracy inżyniera konstruktora z architektem. Potrafi zaprojektować obiekt o prostej funkcji
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny (W1 - W4), Zadanie projektowe (P1)
Powiązane efekty kierunkowe: B1A_W02_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02
Efekt W08_04
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju i dokonań cywilizacji w zakresie form architektonicznych, budowy miast, budownictwa, urbanistyki i planowania przestrzennego.
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny (W1 - W4)
Powiązane efekty kierunkowe: B1A_W08_04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U16_01
Potrafi zaprojektować prosty obiekt budowlany o prostej funkcji użytkowej.
Weryfikacja: Zadanie projektowe (P1)
Powiązane efekty kierunkowe: B1A_U16_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U16