- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski; Intermediate General English
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Roman Gąsecki / starszy wykładowca
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne dla wydziału
- Kod przedmiotu:
- WS1A_01_02
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60; przygotowanie do zajęć -15; zapoznanie się z literaturą - 8; przygotowanie do kolokwium - 4; przygotowanie do egzaminu - 8; inne (formy pisemne: listy, wypracowania, raporty) - 5; RAZEM: 100
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60h = 2,4 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – poziom średniozaawansowany B1
- Limit liczby studentów:
- Lektorat 12-24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2.
Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych: rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi, rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu, i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
- Treści kształcenia:
- 1. Vocabulary exercises: discoveries and inventions (SB). Four Popular Science Books – reading and speaking.
Reading : In Search of Simplicity SB p. 51
2. Future forms - coursebook + BGB (Business Grammar Builder) - Unit 7, 8
3. Future forms - consolidation. Time clauses, SB execises
4. Writing formal letters. Polite requests.
5. Vocabulary exercises: technology. Listening: Gadgets. Speaking: Technology in Everday Life
6. Reflexives. Structures with question words. Forming nouns. Phrasal verbs with “come”.
BGB - Unit 32: Determiners
7.Module 4 + 5 test (Module 4: narrative tenses, time conjunctions, quantity, determiners, vocabulary: sport) (Module 5: future forms, reflexives, vocabulary: technology, inventions, discoveries)
8. Relative clauses
Reading - Feeling Nothing like Teen Spirit, Coursebook p. 81
9. Relative clauses - consolidation. SB, B2 exercises
BGB - Unit 28
10. Vocabulary: music and TV, SB. Writing a review
11. Vocabulary: art and entertainment. Listening: Different Types of Art (comparing and contrasting). Edinburgh Fringe Festival.
Reading: For the Art, Turn Left at the Dance Floor, SB p. 61
12. Be / get used to vs. used to + V.
13. Adjectives and nouns + prepositions.
BGB - Test 16
14. Use of : say, tell, speak, talk. Word formation. Listening: Faking It (SB p. 56).
15. Vocabulary: food. Reading: The Craze for Competitive Eating.
16. Modals of permission and necessity: present and past.
17. Writing instructions, giving directions. Listening: Food (SB p. 66).
BGB - Unit 12
18. Vocabulary: fashion, clothes. Hairstyles. Listening and speaking : “clothes”. Modals of speculation and deduction.
19. Modals of speculation and deduction.
BGB - Unit 13
20. Prepositional phrases. Make vs. Do.
21.Module 6 + 7 test (Module 6: relative clauses and pronouns; be / get used to vs. used to + V; vocabulary: music, TV, art., entertainmentsport) (Module 7: permission and necessity, speculation and deduction; vocabulary: fashion, food)
Reading: Make Your Image Work for You, SB p. 71
22. Reported speech.
BGB - Unit 21, 22
23. Reported speech - consolidation exercises
24. Vocabulary: relationships, feelings. Meant to Be – reading and speaking.
25. Listening and speaking: Twins. Writing an essay
26. Vocabulary, listening and speaking: Hobbies.
Reading: Me and My Passion SB p. 81
27. Expressing ability. Linking expressions.
BGB - Unit 11
28. Phrasal verbs with: get.
29. Consolidation exercises
30. Zaliczenie semestru - Giving credits for the semester
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Bell, J. and R. Gower. First Expert 3rd ed. Pearson Education Ltd. London 2014
2. Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests Plus. Pearson Education Ltd. London 2008
3. Kenny, N. and R. Mann. First Certificate Student's Resource Book. Pearson Education Ltd. London 2015
4. Emmerson, P. Business Grammar Builder. Macmillan ELT. London 2002
5. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006
6. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995
- Witryna www przedmiotu:
- www.zl.pw.plock.pl
- Uwagi:
- Przedmiot uczony jest w bloku; dobór studentów do grupy ze względu na umiejętności językowe, a nie ze względu na kierunek studiów
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania. Potrafi napisać raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (rozprawka, list, artykuł, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu. Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi i przygotowywanie dłuższej wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06
- Efekt U04_01
- Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi. Egzamin B2 (część pisemna i ustna).
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04