Nazwa przedmiotu:
Angielska terminologia techniczna w inżynierii środowiska
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Karol Prałat/profesor uczelni
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Środowiska
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla kierunku
Kod przedmiotu:
IN1A_01
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 10; przygotowanie do zajęć - 20; zapoznanie się z literaturą - 5; przygotowanie do kolokwium - 5; przygotowanie prezentacji - 10; RAZEM: 50
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 10h = 0,4 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Studenci reprezentują poziom znajomości języka angielskiego na poziomie B2
Limit liczby studentów:
Ćwiczenia: 15-30
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza w języku angielskim zagadnień związanych z ochroną środowiska, jak również kształtowanie postaw proekologicznych. W trakcie kursu student nauczy się rozumieć teksty naukowe, prezentować wyniki badań, zajmować stanowisko w dyskusji, pisać streszczenia, raporty i abstrakty. Efektem kursu będzie poznanie i udoskonalenie słownictwa specjalistycznego w zakresie ekologii i inżynierii środowiska.
Treści kształcenia:
1. Zasoby przyrody. Racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi. (Natural resources. Sustainable management of natural resources) 2. Poznawanie i doskonalenie słownictwa ogólnoinżynierskiego i technicznego. 3. Świadomość rozwoju zrównoważonego (Raising sustainability awareness) 4. Źródła energii. Zasoby nieodnawialne i odnawialne. (Sources of energy. Non-renewables and renewables) 5. Doskonalenie umiejętności prowadzenia dyskusji w języku angielskim. 6. Wykorzystanie alternatywnych źródeł energii. Racjonalne wykorzystanie energii. (Use of alternative sources of energy. Energy conservation.) 7. Uczenie umiejętności prezentacji wyników. 8. Ochrona środowiska. Ochrona przed odpadami (Protection of the environment. Disposing of waste) 9. Doskonalenie umiejętności rozumienia tesktów naukowych. 10. Ochrona wód i powietrza (Water and air protection) 11. Poznawanie i doskonalenie słownictwa specjalistycznego w zakresie: zasoby naturalne, źródła energii odnawialne i nieodnawialne, źródła alternatywne; gospodarka odpadami, oczyszczania ścieków; ochrona wody i powietrza; rozwój zrównoważony i podnoszenie jego świadomości 12. Uczenie pisania streszczenia, abstraktu, raportu, korespondencji służbowej.
Metody oceny:
1. Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. Student ma obowiązek uczestniczyć we wszystkich zajęciach (10 godzin). Dopuszczalny limit usprawiedliwionych nieobecności na zajęciach wynosi 2 godziny zajęć. 2. Podczas zajęć będzie sprawdzana obecność. 3. Warunkiem zaliczenia zajęć ćwiczeniowych w semestrze VI jest uzyskanie pozytywnej oceny z samodzielnie wykonanego zadania, polegającego na zreferowaniu wiadomości pozyskanych z anglojęzycznego artykułu naukowego. Referat przedstawiony zostanie z równoczesnym zastosowaniem prezentacji multimedialnej. Podczas oceniania projektu stosowana będzie następująca skala ocen: 91%-100% - 5,0 81%-90% - 4,5 71%-80% - 4,0 61%-70% - 3,5 51%-60% - 3,0 0%-50% - 2,0 4. Ocena przedstawiana będzie w tym samym dniu, co prezentowany przez studenta materiał, podczas zajęć. 5. W przypadku niesatysfakcjonującej oceny, student ma prawo ją poprawić podczas kolejnych zajęć, prezentując informacje pozyskane z innego materiału źródłowego (artykułu). 6. Student ma możliwość powtarzania przedmiotu z powodu niezadowalających wyników w nauce dopiero w następnym roku akademickim. 7. Student podczas zaliczenia przedmiotu może korzystać ze swoich notatek, wydruku prezentowanego artykułu naukowego oraz przygotowanej prezentacji multimedialnej. 8. Podczas zajęć ćwiczeniowych niedopuszczalne jest rejestrowanie dźwięku oraz obrazu za pomocą urządzeń elektronicznych. 9. Student ma prawo do dyskusji i spotkań związanych z tłumaczonym artykułem naukowym zawsze podczas godzin konsultacji prowadzącego lub w innym terminie uzgodnionym e-mailowo.
Egzamin:
nie
Literatura:
Evans, V. and E. Blum.2013. Environmental Science. Express Publishing; Glendinning, E. and A. Pohl. 2010. Technology 2. Oxford University Press; Lambert, V. and E. Murray. 2003. Everyday Technical English. Pearson Education Ltd. ; Mackenzie A. et al. 2000. Ekologia. Wyd. Nauk. PWN Warszawa
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
stopień trudności języka angielskiego: B2+

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01_01
Nabył umiejętności rozumienia tesktów naukowych i poszukiwania ich w zasobach anglojęzycznych w Internecie
Weryfikacja: Poznawanie i doskonalenie słownictwa ogólnoinżynierskiego i technicznego
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03_01
Posiada umiejętność pisania streszczenia, abstraktu, raportu, korespondencji służbowej
Weryfikacja: Doskonalenie umiejętności tworzenia form pisemnych w języku angielskim
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03
Efekt U04_01
Posiada umiejętność prezentacji wyników
Weryfikacja: Doskonalenie umiejętności tworzenia form pisemnych w języku angielskim
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U04
Efekt U06_01
Posiada umiejętności językowe na poziomie B2 w ramach czterech sprawności: słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie; dodatkowo posiada znajomość słownictwa specjalistycznego w zakresie ekologii i inżynierii środowiska.
Weryfikacja: Student zdał egzamin B2; opanowanie wskazanej literatury; ocena umiejętności na podstawie wypowiedzi ustnych i przygotowanych prezentacji, pisemnych prac kontrolnych i innych prac w ramach nakładu pracy własnej
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U06