Nazwa przedmiotu:
Międzywydziałowy projekt interdyscyplinarny BIM
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Ireneusz Czmoch
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
KIERWY
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
9
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 170 godz. Udział w spotkania koordynacyjne w zespołach międzybranżowych: 60 godz., prace projektowe w ramach zespołu projektantów konstrukcji: 30 godz. praca własna studenta: 80 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
9 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
9 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt60h
  • Lekcje komputerowe30h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw informatyki, systemów CAD. Dobra znajomość oprogramowania do modelowania BIM 3D (Revit, Robot) oraz do analiz statyczno-wytrzymałościowych (Robot Structural Analysis). Znajomość budownictwa ogólnego oraz zasad projektowania konstrukcji budowlanych (betonowych, stalowych, drewnianych).
Limit liczby studentów:
1 grupa; 12-15 osób (w zależności od ustaleń międzywydziałowych)
Cel przedmiotu:
3-5 zespół projektowe 2-3 osobowe pracujące w ramach zespołów międzybranżowych (stworzone przez studentów wydziałów: Architektury, Inżynierii Lądowej, Instalacji Budowlanych, Instalacji elektrycznych, Zarządzania). Poznanie zasad modelowania konstrukcji budowlanych w projektach BIM. Opanowania zasad tworzenie, z wykorzystaniem programu Revit, modeli 3D konstrukcji budowlanych. Poznanie podstaw współpracy programu Revit (w którym opracowany zostanie model 3D) i programu Robot (do wykonania obliczeń). Praktyczne ćwiczenie z koordynacji międzybranżowej.
Treści kształcenia:
Główne zagadnienia omawiane i ćwiczone w trakcie zajęć. 1. Uzgodnienie zasad współpracy i planu realizacji BIM. 2. Analiza dostępnych rozwiązań projektowych. 3. Opracowanie koncepcji wielobranżowej. 4. Koordynacja międzybranżowa i kontrola procesu projektowania. 5. Optymalizacja rozwiązań projektowych. 6. Kontrola jakości projektu. 7. Opracowanie dokumentacji technicznej. 8. Przygotowanie prezentacji finalnej i plansz na wystawę po zakończeniu prac projektowych.
Metody oceny:
Praca projektowa przygotowana przez międzywydziałowy zespół wielobranżowy.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Andrzej Tomana - BIM Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy. Standardy. Narzędzia., Kraków 2015. [2] Eric Wing - Autodesk Revit Architecture. No Experience Required, SYBEX, 2014. [6] Materiały dydaktyczne dostępne na stronie firmy Autodesk. [7] Inne pozycje polecane w trakcie zajęć.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:
Duży akcent zostanie położony na współpracę w zespole projektowym oraz na samokształcenie się uczestników zajęć. Obecność na zajęciach w pracowni komputerowej jest obowiązkowa.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt KIERWYW1
Student ma pogłębioną wiedzę na temat zasady prawidłowej budowy modeli BIM 3D+ oraz koordynacji międzybranżowej.
Weryfikacja: zespołowa praca projektowa przygotowana przez studentów z pięciu wydziałów
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W24
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt KIERWYU1
Student potrafi zaplanować sposób realizacji procesu projektowego w ramach technologii BIM i stosować podejście systemowe w procesie oceny rozwiązań projektowych. Student potrafi zaplanować i zarządzać procesem projektowym z pomocą narzędzi i technik BIM.
Weryfikacja: zespołowa praca projektowa przygotowana przez studentów z pięciu wydziałów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt KIERWYK1
Student jest gotów działać w sposób kreatywny i współpracować w ramach wielobranżowego zespołu projektowego, prawidłowo realizując powierzoną jemu rolę.
Weryfikacja: zespołowa praca projektowa przygotowana przez studentów z pięciu wydziałów
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06