- Nazwa przedmiotu:
- Międzywydziałowy projekt interdyscyplinarny BIM
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Ireneusz Czmoch
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- KIERWY
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 9
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 170 godz.
Udział w spotkania koordynacyjne w zespołach międzybranżowych: 60 godz., prace projektowe w ramach zespołu projektantów konstrukcji: 30 godz.
praca własna studenta: 80 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 9 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 9 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt60h
- Lekcje komputerowe30h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw informatyki, systemów CAD.
Dobra znajomość oprogramowania do modelowania BIM 3D (Revit, Robot) oraz do analiz statyczno-wytrzymałościowych (Robot Structural Analysis).
Znajomość budownictwa ogólnego oraz zasad projektowania konstrukcji budowlanych (betonowych, stalowych, drewnianych).
- Limit liczby studentów:
- 1 grupa; 12-15 osób (w zależności od ustaleń międzywydziałowych)
- Cel przedmiotu:
- 3-5 zespół projektowe 2-3 osobowe pracujące w ramach zespołów międzybranżowych (stworzone przez studentów wydziałów: Architektury, Inżynierii Lądowej, Instalacji Budowlanych, Instalacji elektrycznych, Zarządzania).
Poznanie zasad modelowania konstrukcji budowlanych w projektach BIM.
Opanowania zasad tworzenie, z wykorzystaniem programu Revit, modeli 3D konstrukcji budowlanych.
Poznanie podstaw współpracy programu Revit (w którym opracowany zostanie model 3D) i programu Robot (do wykonania obliczeń).
Praktyczne ćwiczenie z koordynacji międzybranżowej.
- Treści kształcenia:
- Główne zagadnienia omawiane i ćwiczone w trakcie zajęć.
1. Uzgodnienie zasad współpracy i planu realizacji BIM.
2. Analiza dostępnych rozwiązań projektowych.
3. Opracowanie koncepcji wielobranżowej.
4. Koordynacja międzybranżowa i kontrola procesu projektowania.
5. Optymalizacja rozwiązań projektowych.
6. Kontrola jakości projektu.
7. Opracowanie dokumentacji technicznej.
8. Przygotowanie prezentacji finalnej i plansz na wystawę po zakończeniu prac projektowych.
- Metody oceny:
- Praca projektowa przygotowana przez międzywydziałowy zespół wielobranżowy.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Andrzej Tomana - BIM Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy. Standardy. Narzędzia., Kraków 2015.
[2] Eric Wing - Autodesk Revit Architecture. No Experience Required, SYBEX, 2014.
[6] Materiały dydaktyczne dostępne na stronie firmy Autodesk.
[7] Inne pozycje polecane w trakcie zajęć.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
- Duży akcent zostanie położony na współpracę w zespole projektowym oraz na samokształcenie się uczestników zajęć.
Obecność na zajęciach w pracowni komputerowej jest obowiązkowa.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt KIERWYW1
- Student ma pogłębioną wiedzę na temat zasady prawidłowej budowy modeli BIM 3D+ oraz koordynacji międzybranżowej.
Weryfikacja: zespołowa praca projektowa przygotowana przez studentów z pięciu wydziałów
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W24
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt KIERWYU1
- Student potrafi zaplanować sposób realizacji procesu projektowego w ramach technologii BIM i stosować podejście systemowe w procesie oceny rozwiązań projektowych. Student potrafi zaplanować i zarządzać procesem projektowym z pomocą narzędzi i technik BIM.
Weryfikacja: zespołowa praca projektowa przygotowana przez studentów z pięciu wydziałów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KIERWYK1
- Student jest gotów działać w sposób kreatywny i współpracować w ramach wielobranżowego zespołu projektowego, prawidłowo realizując powierzoną jemu rolę.
Weryfikacja: zespołowa praca projektowa przygotowana przez studentów z pięciu wydziałów
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_K01, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06