Nazwa przedmiotu:
Metody pracy zespołowej i zarządzania zespołem
Koordynator przedmiotu:
dr Sidor-Rządkowska Małgorzata
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 4h wykład wprowadzający + 16h opracowanie zadań zespołowych + 5h przygotowanie do prezentacji i zaliczenie rezultatów pracy zespołowej + 20h samodzielne studiowanie literatury + 5h przygotowanie do kolokwium + 4h udział w konsultacjach = 54h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,1 ECTS: 4h wykład wprowadzający + 16 ćwiczenia + 4h udział w konsultacjach = 26h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 16h opracowanie zadań zespołowych + 5h przygotowanie do prezentacji i zaliczenie rezultatów pracy zespołowej + 20h samodzielne studiowanie literatury + 5h przygotowanie do kolokwium + 4h udział w konsultacjach = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia20h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student: - posiadał wiedzę na temat zarządzania pracą zespołową we współczesnych organizacjach - potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia pracy zespołowej - rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają poszczególni członkowie zespołu
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. Wykład wprowadzający 2. Grupa a zespół 3. Zalety pracy zespołowej 4. Zagrożenia pracy zespołowej 5. Rekrutacja członków zespołu 6. Efektywna komunikacja jako warunek prawidłowego funkcjonowania zespołu 7. Rola kierownika zespołu 8. Warunki właściwego podejmowania decyzji przez zespół 9. Koncepcja ról zespołowych Mereditha Belbina 10. Wybrane narzędzia pracy zespołowej  Burza mózgów  ZWI – Zalety, Wady, to, co Interesujące  Pro-Kontra  OMW – Opcje, Możliwości, Wybór  Debata oxfordzka  Sześć myślowych kapeluszy Edwarda de Bono
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena rezultatów pracy zespołowej wykonywanej przez studentów podczas ćwiczeń 2. Ocena sumatywna : uzyskiwana podczas zaliczenia (kolokwium) poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć pytań otwartych
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Bielińska, I., Jakubczyńska, Z., 2016. Efektywny zespół: jak razem osiągnąć więcej?: strategie budowania efektywnego zespołu. Warszawa: Wydawnictwo Edgar. Uzupełniająca: 1. Belbin, M., 2016. Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek. Warszawa: Wolters Kluwer. 2. Blanchard, K., Randolph, A., Grazier, P., 2016. Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W10
Student posiada wiedzę dotyczącą metod pracy zespołowej oraz zarzadzania zespołem.
Weryfikacja: Kolokwium w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U06
Student potrafi stosować narzędzia pracy zespołowej
Weryfikacja: Ocena rezultatów zadań zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K05
Student potrafi komunikować się z członkami zespołu.
Weryfikacja: Praca na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: