Nazwa przedmiotu:
Komputerowe wspomaganie eksperymentu
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Artur Dybko, prof. PW
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Biotechnologia
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
brak
Treści kształcenia:
W trakcie laboratorium studenci wykonujący projekt będą mieli za zadanie zaprojektować, zestawić i przetestować wirtualny system pomiarowy. Występujące przy tym sygnały pomiarowe będą zawierały typowe zakłócenia i szumy towarzyszące pomiarom w układach rzeczywistych. Praca w zespołach dwuosobowych nad projektem otrzymanym na początku laboratorium obejmować będzie: a) zaprojektowanie wirtualnego eksperymentu b) przeprowadzenie pomiarów przy uwzględnieniu zmiennych warunków eksperymentu c) opracowanie i interpretacje wyników oraz ich prezentację w postaci wykresów, tabel itp. d) ocenę wiarygodności wyników i wyciągnięcie wniosków o przydatności stosowanej metody pomiarowej Laboratorium kończy seminaryjne przedstawienie i omówienie projektu wraz z dyskusją wyników. Obecność wszystkich studentów pozwoli umożliwi przekazanie specyficznych problemów występujących w różnych projektach.
Metody oceny:
seminarium
Egzamin:
tak
Literatura:
1. P.H. Sydenham (red.), Podręcznik metrologii, WKiŁ 1988. 2. Z. Kulka, A. Libura, M. Nadachowski, Przetworniki analogowo-cyfrowe i cyfrowo-analogowe, WKiŁ 1987. 3. P. Horowitz, W. Hill, Sztuka elektroniki, WKiŁ 1996.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się