Nazwa przedmiotu:
Projekt wymagań funkcjonalności systemu informatycznego
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Wiśniewski Michał
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 15h laboratorium + 10h projekt + 2h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 10h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 11h przygotowanie dokumentacji systemu + 10h przygotowanie do kolokwiom zaliczeniowego = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1ECTS: 15h laboratorium + 10 projekt + 2h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 29h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 15h laboratorium + 10h projekt + 2h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 10h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 11h przygotowanie dokumentacji systemu + 10h przygotowanie do kolokwiom zaliczeniowego = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium12h
  • Projekt12h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość zagadnień związanych z podejściem procesowym
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w uwarunkowaniami modelowania wymagań funkcjonalnych dla systemów informatycznych na podstawie analizy procesów biznesowych z wykorzystaniem notacji UML
Treści kształcenia:
C. Laboratorium: 1. Diagramy przypadków użycia 2. Diagramy klas 3. Diagramy sekwencji i czynności 4. Diagramy wdrożeniowe 5. Tworzenie dokumentacji systemu D. Projekt: Wykonanie projektu wymagań funkcjonalności systemu informatycznego wspomagającego wybrany proces biznesowy, w tym: 1. Opisu i modelu procesu biznesowego 2. Diagramu przypadków użycia 3. Diagramu klas 4. Diagramu sekwencji i czynności 5. Diagramu wdrożeniowe 6. Dokumentacji systemu
Metody oceny:
C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: kolokwium sprawdzające zdobyte umiejętności 2. Ocena sumatywna: skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0) D. Projekt: 1. Ocena formatywna: projekt funkcjonalności narzędzia informatycznego wspomagającego wybrany proces 2. Ocena sumatywna: skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0) E. Końcowa ocena z przedmiotu: 40% ocean z laboratorium + 60% ocena z projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Wrycza, S., red. 2007. Ćwiczenia UML 2.1. Gliwice: Helion 2. Stevens, P. 2007. UML. Inżynieria oprogramowania. Wydanie II. Gliwice: Helion Uzupełniająca: 1. Wrycza, S., Marcinkowski, B., Maślankowski, J., 2012. UML 2.x Ćwiczenia zaawansowane. Gliwice: Helion
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W07
Student zna teorie oraz ogólną metodologię postępowania w zakresie opracowania modelu procesu biznesowego oraz tworzenia diagramów notacji UML
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U08
Student potrafi analizować procesy z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
Student ma doświadczenie w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: