- Nazwa przedmiotu:
- Projekt wymagań funkcjonalności systemu informatycznego
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Wiśniewski Michał
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
15h laboratorium + 10h projekt + 2h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 10h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 11h przygotowanie dokumentacji systemu + 10h przygotowanie do kolokwiom zaliczeniowego = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1ECTS:
15h laboratorium + 10 projekt + 2h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 29h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
15h laboratorium + 10h projekt + 2h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 10h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 11h przygotowanie dokumentacji systemu + 10h przygotowanie do kolokwiom zaliczeniowego = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium12h
- Projekt12h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość zagadnień związanych z podejściem procesowym
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w uwarunkowaniami modelowania wymagań funkcjonalnych dla systemów informatycznych na podstawie analizy procesów biznesowych z wykorzystaniem notacji UML
- Treści kształcenia:
- C. Laboratorium:
1. Diagramy przypadków użycia
2. Diagramy klas
3. Diagramy sekwencji i czynności
4. Diagramy wdrożeniowe
5. Tworzenie dokumentacji systemu
D. Projekt:
Wykonanie projektu wymagań funkcjonalności systemu informatycznego wspomagającego wybrany proces biznesowy, w tym:
1. Opisu i modelu procesu biznesowego
2. Diagramu przypadków użycia
3. Diagramu klas
4. Diagramu sekwencji i czynności
5. Diagramu wdrożeniowe
6. Dokumentacji systemu
- Metody oceny:
- C. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: kolokwium sprawdzające zdobyte umiejętności
2. Ocena sumatywna: skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0)
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: projekt funkcjonalności narzędzia informatycznego wspomagającego wybrany proces
2. Ocena sumatywna: skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0)
E. Końcowa ocena z przedmiotu: 40% ocean z laboratorium + 60% ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Wrycza, S., red. 2007. Ćwiczenia UML 2.1. Gliwice: Helion
2. Stevens, P. 2007. UML. Inżynieria oprogramowania. Wydanie II. Gliwice: Helion
Uzupełniająca:
1. Wrycza, S., Marcinkowski, B., Maślankowski, J., 2012. UML 2.x Ćwiczenia zaawansowane. Gliwice: Helion
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W07
- Student zna teorie oraz ogólną metodologię postępowania w zakresie opracowania modelu procesu biznesowego oraz tworzenia diagramów notacji UML
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U08
- Student potrafi analizować procesy z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- Student ma doświadczenie w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: