- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski dla kontynuujących (poziom B1/B2); General English at Intermediate Level
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne dla wydziału
- Kod przedmiotu:
- WN1A_01_03
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 30; przygotowanie do zajęć - 15; zapoznanie się z literaturą - 15; przygotowanie do zaliczenia - 5; przygotowanie do kolokwium - 10; RAZEM: 75
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 30h = 1,2 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- język polski – rozumienie gramatyki; język angielski – umiejętności na poziomie średniozaawansowanym (B1); zaliczenie poprzednich modułów
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12 -24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest przypomnienie i doskonalenie struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie średniozaawansowanym. Pierwsze 40 godzin nauki (semestr II, III) przeznacza się na rozwijanie umiejętności językowych umożliwiających analizę tekstów popularnonaukowych i dotyczących życia codziennego, jak również prowadzenie konwersacji i tworzenie dłuższej wypowiedzi. W semestrze IV i V wprowadza się ćwiczenie i utrwalanie zadań egzaminacyjnych na poziomie B2.
- Treści kształcenia:
- Semestr IV
GRAMATYKA
Adjectives/nouns + prepostions; be used to/get used to + V-ing; forming nouns and adjectives; modals of permission and necessity (present + past); modals of speculation and deduction (present + past) ; prepositional phrases; verbs with similar meamings; reported speech; can/be able to/manage to/succeed in; conditionals; forming verbs; number and concord; it/there
SŁOWNICTWO/TEMATYKA/FOUR SKILLS
Food; fashion and look; hairstyles; relationships; hobbies; consumer society; spending money; writing an opinion essay
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Bell, J. and R. Gower. First Expert 3rd ed. Pearson. London 2014
2. Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests Plus. Pearson Education Ltd. London 2008
3. Kenny, N. and R. Mann. First Certificate Student's Resource Book. Pearson Education Ltd. London 2015
4. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.zl.pw.plock.pl
- Uwagi:
- Przedmiot uczony w bloku, dla studentów różnych kierunków; kontynuacja nauki języka na poziomie średniozaawansowanym
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi korzystać ze wskazanej literatury ( teksty popularnonaukowe). Potrafi przetłumaczyć treść tekstu.
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tesktu; odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu. Dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi napisać krótki tekst; potrafi analizować treść tekstu.
Weryfikacja: Pisanie tekstów w oparciu o analizę modelowych wzorców (list, raport, rozprawka); syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu. Rozwiązywanie testów leksyklano-gramatycznych.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U04_01
- Potrafi konstruować wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi (1 min) oraz umiejętności uczestniczenia w dyskusji.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć wypowiedzi w języku angielskim, na różne teamty. Potrafi konstruować wypowiedzi, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi stworzyć wypowiedź pisemną.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień na zajęciach; odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu na zajęciach. Tworzenie form pisemnych w ramach nakładu pracy własnej.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06