Nazwa przedmiotu:
Strategie marketingowe
Koordynator przedmiotu:
dr Bogumił Czerwiński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 30h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 15h opracowanie projektu + 8h przygotowanie do sprawdzianu pisemnego = 56h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,18 ECTS: 30h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 33h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 30h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 15h opracowanie projektu + 8h przygotowanie do sprawdzianu pisemnego = 56h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia18h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu budowy strategii marketingowej oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw i instytucji.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Istota strategii marketingowych (treść, proces kształtowania); 2. Informacja podstawą sukcesu strategii marketingowej; 3. Formułowanie strategii marketingowych (źródła inspiracji, procedury formułowania); 4. Segmentacja; Rynek docelowy; Pozycjonowanie; 5. Wdrażanie strategii marketingowej.
Metody oceny:
B.Ćwiczenia 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: a.) oceniany jest projekt strategii marketingowej na przykładzie wybranego podmiotu. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. b.) przeprowadzenie zaliczenia w formie sprawdzianu pisemnego, do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3 Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i ze sprawdzianu pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena ze sprawdzianu + 0,5 * ocena z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Grzegorczyk W., 2016. Kreowanie i realizacja strategii marketingowych przedsiębiorstwa. Studia przypadków. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 2. Setiawan I., Kartajaya H., Kotler Ph., 2017. Marketing 4.0. Warszawa: MT Biznes. Uzupełniająca: 1. Kotler Ph., Keller K. L., 2012. Marketin., Poznań: Dom Wydawniczy Rebis/ 2. Wrzosek W., 2012. Strategie marketingowe. Warszawa: PWE.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W03
Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o marketingu oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem rynku globalnego.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W07
Student zna w pogłębionym stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U03
Student umie identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U07
Student umie analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: