- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie relacjami w gospodarce globalnej
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Edyta Malicka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
8h wykład + 8h ćwiczenia + 10h. studia literaturowe+ 12h. analiza case study do dyskusji na ćwiczeniach+ 17h. przygotowanie projektu + 5h. konsultacje indywidualne = 60h.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,9 ECTS:
8h wykład + 8h ćwiczenia + 10h. konsultacje dotyczące przygotowania projektu = 26h.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,7 ECTS:
8h ćwiczenia + 10h. studia literaturowe+ 12h. analiza case study do dyskusji na ćwiczeniach + 17h. przygotowanie projektu + 5h. konsultacje indywidualne = 52h.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład8h
- Ćwiczenia8h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość problematyki z zakresu analizy otoczenia przedsiębiorstwa, strategii rozwoju organizacji, zarządzania zmianami.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu metod budowania relacji z interesariuszami, jako sposobu tworzenia przewagi konkurencje opartej na relacjach, ze szczególnym uwzględnieniem problemów występujących na rynku europejskim.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Pojęcie interesariuszy i zarządzania relacjami,
2. Kooperencja,
3. Przedsiębiorstwo partnerskie,
4. Partnerstwo Publiczno-Prywatne - PPP
5. Klastry,
6. Franchising,
7. Grupy kapitałowe
8. Budowanie sieci przedsiębiorstw,
9. Zarządzanie zaufaniem.
Ćwiczenia:
Analiza case study konkretnych sposobów budowania relacji z otoczeniem:
1. klastry,
2. budowanie i sieci
3. partnerstwo publiczno-prywatne.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: zaliczenie pisemne
2. Ocena sumatywna: ocena w skali 2-5
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każ-dych ćwiczeniach.
Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna i kreatywność w odpowiedzi na temat oraz sposób uzasadnienia, terminowość wykonania prac, redakcja prac ćwiczeniowych. oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena ćwiczeń w zakresie 0-5 pkt na osobę;
Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt na osobę.
Do zaliczenia wymagane jest oddanie projektu z wszystkimi ćwiczeniami (analizami) oraz student zebrał ponad 50% możliwych punków, co daje ocenę >=3.
2. Ocena sumatywna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia oraz ocena za projekt końcowy.
C. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli ocena z ćwiczeń i wykładu jest >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. M. Romanowska i M. Trocki red.2002 Przedsiębiorstwo partnerskie, Warszawa: Difin
2. J. Cygler, M. Aluchna, E. Maciszewska, M. Witek-Hajduk, M.K. Matrena, 2013, Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji, Warszawa: Wolters Kluwer
Uzupełniająca:
1. J. Cygler, M. Aluchna, E. Marciszewska, M.K. Witek-Hajduk, G. Materna praca zbiorowa 2016 Relacje między producentami a detalistami. Kontekst modeli biznesu Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W01
- student pozna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami
Weryfikacja: projekt związany z analizą i oceną fuzji, aliansu, klastra
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W09
- główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu
Weryfikacja: dyskusje w grupach na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U01
- potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U04
- potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu prawnych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw i organizacji
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K03
- student jest gotów do wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K05
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: