Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie relacjami w gospodarce globalnej
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Edyta Malicka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 8h wykład + 8h ćwiczenia + 10h. studia literaturowe+ 12h. analiza case study do dyskusji na ćwiczeniach+ 17h. przygotowanie projektu + 5h. konsultacje indywidualne = 60h.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,9 ECTS: 8h wykład + 8h ćwiczenia + 10h. konsultacje dotyczące przygotowania projektu = 26h.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,7 ECTS: 8h ćwiczenia + 10h. studia literaturowe+ 12h. analiza case study do dyskusji na ćwiczeniach + 17h. przygotowanie projektu + 5h. konsultacje indywidualne = 52h.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład8h
  • Ćwiczenia8h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość problematyki z zakresu analizy otoczenia przedsiębiorstwa, strategii rozwoju organizacji, zarządzania zmianami.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu metod budowania relacji z interesariuszami, jako sposobu tworzenia przewagi konkurencje opartej na relacjach, ze szczególnym uwzględnieniem problemów występujących na rynku europejskim.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Pojęcie interesariuszy i zarządzania relacjami, 2. Kooperencja, 3. Przedsiębiorstwo partnerskie, 4. Partnerstwo Publiczno-Prywatne - PPP 5. Klastry, 6. Franchising, 7. Grupy kapitałowe 8. Budowanie sieci przedsiębiorstw, 9. Zarządzanie zaufaniem. Ćwiczenia: Analiza case study konkretnych sposobów budowania relacji z otoczeniem: 1. klastry, 2. budowanie i sieci 3. partnerstwo publiczno-prywatne.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: zaliczenie pisemne 2. Ocena sumatywna: ocena w skali 2-5 B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każ-dych ćwiczeniach. Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna i kreatywność w odpowiedzi na temat oraz sposób uzasadnienia, terminowość wykonania prac, redakcja prac ćwiczeniowych. oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena ćwiczeń w zakresie 0-5 pkt na osobę; Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt na osobę. Do zaliczenia wymagane jest oddanie projektu z wszystkimi ćwiczeniami (analizami) oraz student zebrał ponad 50% możliwych punków, co daje ocenę >=3. 2. Ocena sumatywna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia oraz ocena za projekt końcowy. C. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli ocena z ćwiczeń i wykładu jest >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. M. Romanowska i M. Trocki red.2002 Przedsiębiorstwo partnerskie, Warszawa: Difin 2. J. Cygler, M. Aluchna, E. Maciszewska, M. Witek-Hajduk, M.K. Matrena, 2013, Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji, Warszawa: Wolters Kluwer Uzupełniająca: 1. J. Cygler, M. Aluchna, E. Marciszewska, M.K. Witek-Hajduk, G. Materna praca zbiorowa 2016 Relacje między producentami a detalistami. Kontekst modeli biznesu Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
student pozna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami
Weryfikacja: projekt związany z analizą i oceną fuzji, aliansu, klastra
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W09
główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu
Weryfikacja: dyskusje w grupach na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U01
potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U04
potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu prawnych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw i organizacji
Weryfikacja: weryfikacja wykonania ćwiczeń, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K03
student jest gotów do wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K05
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: ocena współpracy na zajęciach i sposobu realizacji zadania zespołowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: