Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie zespołami wysokiego potencjału
Koordynator przedmiotu:
dr Sidor-Rządkowska Małgorzata
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 10h ćwiczenia + 8h wykład + 5h konsultacje + 20h projekt + 17h przygotowanie się do zajęć = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 10h ćwiczenia + 8h wykład + 5h konsultacje = 23h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,7 ECTS: 10h ćwiczenia + 5h konsultacje + 20h projekt + 17h przygotowanie się do zajęć = 52h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład8h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student: - posiadał wiedzę na temat znaczenia zespołów wysokiego potencjału we współczesnych organizacjach - potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia analizy potencjału zespołów - rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają po-szczególni członkowie zespołu
Treści kształcenia:
A. Wykład 1. Indywidualista w zespole – wyzwanie dla współczesnych organizacji 2. Efekt synergii jako wartość pracy zespołowej 3. Przegląd metod analizy potencjału zespołu 4. Turkusowa organizacja - moda czy konieczność? 5. (Nie)oczekiwana zmiana miejsc czyli jak zarządzać zespołem, z którego się wyrosło? B. Ćwiczenia: 1. Identyfikacja szans i zagrożeń związanych z zarządzaniem zespołami wysokiego potencjału 2. Projektowanie narzędzi analizy potencjału zespołów • Ocena 360° • Kompetencyjne testy sytuacyjne • Development Center 3. Ocena funkcjonowania zespołów działających w znanej studentowi organizacji
Metody oceny:
A. Wykład: Ocena formatywna: zaliczenie pisemne. Ocena sumatywna :suma punktów za zaliczenie pisemne B. Ćwiczenia: Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach. Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna i kreatywność odpowiedzi. Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt. Ocena sumatywna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia oraz ocena za projekt końcowy. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli ocena z ćwiczeń i wykładu jest >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: Valenti, A., Hoover, J., 2009. Uwolnić potencjał liderów. Warszawa: Wolters Kluwer. Wageman, R., 2010. Zarządzanie zespołami liderów: metody zwiększania ich efektywności. Warszawa: Wolters Kluwer. Uzupełniająca: Murray, K., 2014. Inspirująca komunikacja. Podręcznik dla liderów. Poznań: Wydawnictwo Silva Resum. Lencioni, P., 2016. Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej. Praktyczny przewodnik dla liderów, menedżerów, moderatorów. Warszawa: Wydawnictwo MTBiznes.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W07
Student posiada wiedzę dotyczącą zarzadzania zespołami wysokiego potencjału.
Weryfikacja: Kolokwium w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U01
Student potrafi stosować narzędzia analizy potencjału zespołu.
Weryfikacja: Ocena wykonanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K03
Student potrafi komunikować się z członkami zespołu.
Weryfikacja: Praca na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: