- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie zespołami wysokiego potencjału
- Koordynator przedmiotu:
- dr Sidor-Rządkowska Małgorzata
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
10h ćwiczenia + 8h wykład + 5h konsultacje + 20h projekt + 17h przygotowanie się do zajęć = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
10h ćwiczenia + 8h wykład + 5h konsultacje = 23h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,7 ECTS:
10h ćwiczenia + 5h konsultacje + 20h projekt + 17h przygotowanie się do zajęć = 52h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład8h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student:
- posiadał wiedzę na temat znaczenia zespołów wysokiego potencjału we współczesnych organizacjach
- potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia analizy potencjału zespołów
- rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają po-szczególni członkowie zespołu
- Treści kształcenia:
- A. Wykład
1. Indywidualista w zespole – wyzwanie dla współczesnych organizacji
2. Efekt synergii jako wartość pracy zespołowej
3. Przegląd metod analizy potencjału zespołu
4. Turkusowa organizacja - moda czy konieczność?
5. (Nie)oczekiwana zmiana miejsc czyli jak zarządzać zespołem, z którego się wyrosło?
B. Ćwiczenia:
1. Identyfikacja szans i zagrożeń związanych z zarządzaniem zespołami wysokiego potencjału
2. Projektowanie narzędzi analizy potencjału zespołów
• Ocena 360°
• Kompetencyjne testy sytuacyjne
• Development Center
3. Ocena funkcjonowania zespołów działających w znanej studentowi organizacji
- Metody oceny:
- A. Wykład:
Ocena formatywna: zaliczenie pisemne.
Ocena sumatywna :suma punktów za zaliczenie pisemne
B. Ćwiczenia:
Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach.
Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna i kreatywność odpowiedzi.
Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt.
Ocena sumatywna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia oraz ocena za projekt końcowy.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli ocena z ćwiczeń i wykładu jest >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
Valenti, A., Hoover, J., 2009. Uwolnić potencjał liderów. Warszawa: Wolters Kluwer.
Wageman, R., 2010. Zarządzanie zespołami liderów: metody zwiększania ich efektywności. Warszawa: Wolters Kluwer.
Uzupełniająca:
Murray, K., 2014. Inspirująca komunikacja. Podręcznik dla liderów. Poznań: Wydawnictwo Silva Resum.
Lencioni, P., 2016. Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej. Praktyczny przewodnik dla liderów, menedżerów, moderatorów. Warszawa: Wydawnictwo MTBiznes.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W07
- Student posiada wiedzę dotyczącą zarzadzania zespołami wysokiego potencjału.
Weryfikacja: Kolokwium w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U01
- Student potrafi stosować narzędzia analizy potencjału zespołu.
Weryfikacja: Ocena wykonanych ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K03
- Student potrafi komunikować się z członkami zespołu.
Weryfikacja: Praca na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: