- Nazwa przedmiotu:
- Konkurencyjność przedsiębiorstw w przemyśle 4.0
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Szwed Cezary
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS:
10h zajęcia ćwiczeniowe + 5h studiowanie literatury + 15h przygotowanie do zajęć oraz wykonanie projektów = 30h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,3 ECTS
10h zajęcia ćwiczeniowe = 10h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS:
10h zajęcia ćwiczeniowe + 5h studiowanie literatury + 15h przygotowanie do zajęć oraz wykonanie projektów = 30h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Współczesne koncepcje zarządzania produkcją
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów podstawowych pojęć związanych z przemysłem 4.0 i jego wpływem na funkcjonowanie przedsiębiorstw w różnych aspektach ich działalności.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Wprowadzenie. Przemysł 4.0 – koncepcja, zakres oddziaływania, kierunki prac.
2. Systemy cyber-fizyczne. Wirtualizacja, modelowanie, przykłady wykorzystania.
3. Internet rzeczy. Rola przetwarzania w chmurze. Technologie kognitywne, interakcje człowiek-maszyna.
4. Wpływ rozwoju przemysłu 4.0 na funkcjonowanie przedsiębiorstw – technologia, organizacja, efektywność.
5. Zarządzanie w przemyśle 4.0. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw w przemyśle 4.0. Zaliczenie.
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: na zajęciach jest weryfikowana znajomość przez studentów wprowadzanych zagadnień i / lub jest omawiany ze studentami sposób wykonania poszczególnych projektów.
2. Ocena sumatywna:
Oceniana jest:
• wartość merytoryczna projektów,
• poprawność argumentowania i wyciągania wniosków w zakresie formułowanych tez,
• terminowość wykonania projektów.
Ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia ćwiczeń jest wymagane uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie wszystkich składowych przedmiotu (poszczególnych projektów) – uzyskanie oceny >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. PWC, 2016, Industry 4.0: Building the digital enterprise, <https://www.pwc.com/gx/en/industries/industries-4.0/landing-page/industry-4.0-building-your-digital-enterprise-april-2016.pdf> [dostęp 15.05.2018]
2. BDO, 2016, Industry 4.0, <https://www.bdo.co.uk/en-gb/insights/industries/manufacturing/industry-4-0-report> [do-stęp 15.05.2018]
Uzupełniająca:
1. Górska E., Lewandowski J. 2016. Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. Warszawa: WPW.
2. Plinta D., Golińska E. 2013. Cyfrowa fabryka – skanowanie, modelowanie i symulacja funkcjonowania systemów produkcyj-nych. [w] Projektowanie i sterowanie procesami. Lublin: Politechnika Lubelska
3. Recommendations for implementing the strategic initiative Industrie 4.0. Final report of the Industrie 4.0 Working Group, 2013, Forschungsunion/Acatech.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W01
- W pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami
Weryfikacja: Indywidualne i / lub zespołowe ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U01
- Identyfikowanie, interpretowanie i wyjaśnianie złożonych zjawisk i procesów społecznych oraz relacji między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Indywidualne i / lub zespołowe ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U15
- Dokonywanie krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Indywidualne i / lub zespołowe ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K02
- Uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Indywidualne i / lub zespołowe ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: