Nazwa przedmiotu:
Konkurencyjność przedsiębiorstw w przemyśle 4.0
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Szwed Cezary
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS: 10h zajęcia ćwiczeniowe + 5h studiowanie literatury + 15h przygotowanie do zajęć oraz wykonanie projektów = 30h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,3 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe = 10h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 10h zajęcia ćwiczeniowe + 5h studiowanie literatury + 15h przygotowanie do zajęć oraz wykonanie projektów = 30h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Współczesne koncepcje zarządzania produkcją
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów podstawowych pojęć związanych z przemysłem 4.0 i jego wpływem na funkcjonowanie przedsiębiorstw w różnych aspektach ich działalności.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie. Przemysł 4.0 – koncepcja, zakres oddziaływania, kierunki prac. 2. Systemy cyber-fizyczne. Wirtualizacja, modelowanie, przykłady wykorzystania. 3. Internet rzeczy. Rola przetwarzania w chmurze. Technologie kognitywne, interakcje człowiek-maszyna. 4. Wpływ rozwoju przemysłu 4.0 na funkcjonowanie przedsiębiorstw – technologia, organizacja, efektywność. 5. Zarządzanie w przemyśle 4.0. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw w przemyśle 4.0. Zaliczenie.
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: na zajęciach jest weryfikowana znajomość przez studentów wprowadzanych zagadnień i / lub jest omawiany ze studentami sposób wykonania poszczególnych projektów. 2. Ocena sumatywna: Oceniana jest: • wartość merytoryczna projektów, • poprawność argumentowania i wyciągania wniosków w zakresie formułowanych tez, • terminowość wykonania projektów. Ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia ćwiczeń jest wymagane uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie wszystkich składowych przedmiotu (poszczególnych projektów) – uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. PWC, 2016, Industry 4.0: Building the digital enterprise, <https://www.pwc.com/gx/en/industries/industries-4.0/landing-page/industry-4.0-building-your-digital-enterprise-april-2016.pdf> [dostęp 15.05.2018] 2. BDO, 2016, Industry 4.0, <https://www.bdo.co.uk/en-gb/insights/industries/manufacturing/industry-4-0-report> [do-stęp 15.05.2018] Uzupełniająca: 1. Górska E., Lewandowski J. 2016. Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. Warszawa: WPW. 2. Plinta D., Golińska E. 2013. Cyfrowa fabryka – skanowanie, modelowanie i symulacja funkcjonowania systemów produkcyj-nych. [w] Projektowanie i sterowanie procesami. Lublin: Politechnika Lubelska 3. Recommendations for implementing the strategic initiative Industrie 4.0. Final report of the Industrie 4.0 Working Group, 2013, Forschungsunion/Acatech.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
W pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami
Weryfikacja: Indywidualne i / lub zespołowe ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U01
Identyfikowanie, interpretowanie i wyjaśnianie złożonych zjawisk i procesów społecznych oraz relacji między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Indywidualne i / lub zespołowe ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U15
Dokonywanie krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Indywidualne i / lub zespołowe ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K02
Uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Indywidualne i / lub zespołowe ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: