- Nazwa przedmiotu:
- Edukacja przedsiębiorczości
- Koordynator przedmiotu:
- dr Skala Agnieszaka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
8h wykład + 8h ćwiczenia + 5h konsultacje z prowadzącym+ 17h praca nad strukturą i treścią projektu edukacyjnego + 17h przygotowanie i przeprowadzenie wywiadów w organizacjach edukujących + 5h przygotowanie prezentacji końcowej = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,7 ECTS
8h wykład + 8h ćwiczenia+ 5h konsultacje z prowadzącym = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,7 ECTS
8h ćwiczenia + 5h konsultacje z prowadzącym+ 17h praca nad strukturą i treścią projektu edukacyjnego + 17h przygotowanie i przeprowadzenie wywiadów w organizacjach edukujących + 5h przygotowanie prezentacji końcowej = 52h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład8h
- Ćwiczenia8h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- zaliczone przedmioty: Podstawy przedsiębiorczości, Lean startup
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał wiedzę teoretyczną w zakresie edukacji przedsiębiorczości i znał podstawowe pojęcia;
- potrafił zaplanować działania edukacyjne w zakresie innowacyjnej przedsiębiorczości
- potrafił ocenić znaczenie edukacji w zakresie innowacji i modelowania biznesowego dla rozwoju przedsiębiorczości;
- był świadomy znaczenia edukacji jako integralnego elementu ekosystemu przedsiębiorczości.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Edukacja zarządzania a edukacja przedsiębiorczości
2. Edukacja przedsiębiorczości jako element ekosystemu przedsiębiorczości
3. Edukacja dla innowacyjnej przedsiębiorczości: metody i narzędzia
B. Ćwiczenia:
1. Case studies
2. Spotkania z przedstawicielami instytucji edukujących dla przedsiębiorczości
3. Praca zespołowa nad strukturą i treścią projektu edukacyjnego wraz z prezentacją końcową
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: zaliczenie pisemne lub ustne z elementów wiedzy przekazanej na zajęciach.
2. Ocena sumatywna : suma punktów zdobytych na zaliczeniu (minimum 60% na ocenę pozytywną). Ocena pozytywna warunkuje zaliczenie całego przedmiotu.
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocenie podlega aktywność na zajęciach (30% wagi), jakość, regularność i sumienność przekazywania zadań i pracy wykonywanej między zajęciami (50%), w tym także jakość pracy zbiorowej (w zespołach) (20%)
2. Ocena sumatywna: suma punktów zdobytych w ramach elementów wymienionych w pkt. 1.
C. Końcowa ocena z przedmiotu:
40% wagi: wykład, 50% wagi: ćwiczenia, 10% prezentacja końcowa zadania (zadań)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Skala, A., 2018. Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości. Kraków: edu-Libri
2. Cieślik, J. 2008, Kształcenie w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim,
http://www. fundacja. edu.pl/przedsiebiorczosc/_referaty/sesja_IIa/5. pdf.
3. Cieślik, J., Skala A., (2016). Nowe tendencje w kształceniu innowacyjnych przedsiębiorców, w: “Horyzonty Wychowania”, Nr 15(34), s. 309-322
4. Cieślik, J., 2014. Przedsiębiorczość, polityka, rozwój, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno
Uzupełniająca:
1. Kurczewska A. [2012], W jaki sposób myślą przedsiębiorcy? – czyli: „jeśli mogę kontrolować przyszłość, nie muszę jej przewidywać”, „e-mentor”, nr 5(47), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/47/id/965 (dostęp 30.10.2017).
2. Kurczewska A. [2013], Przedsiębiorczość jako proces współoddziaływania sposobności i intencji przedsiębiorczych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W06
- W pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o przedsiębiorczości oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W10
- Główne trendy rozwojowe w zakresie innowacyjności i przedsiębiorczości
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U06
- Identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U16
- Projektować nowe rozwiązania, , jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K02
- Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K05
- Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena zaangażowania studenta, ocena poprawności wykonania projektu(ćwiczeń)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: