- Nazwa przedmiotu:
- Wirtualizacja działalności gospodarczej
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Sobolewska Olga
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
10h ćwiczenia + 10h projekt + 12h przygotowanie do ćwiczeń + 25h przygotowanie projektu + 3h konsultacje = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
10h ćwiczenia + 10h projekt + 3h konsultacje = 23h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
10h ćwiczenia + 10h projekt + 12h przygotowanie do ćwiczeń + 25h przygotowanie projektu + 3h konsultacje = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt10h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (ćwiczenia) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zaznajomienie słuchaczy z zagadnieniami wirtualizacji współczesnych organizacji wszelkiego typu. W trakcie realizacji przedmiotu student pozna zakres, kierunki i narzędzia wirtualizacji a także wykona projekt wirtualizacji wybranej organizacji bądź wy-branego obszaru jej działania.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Wirtualizacja, jako efekt rozwoju sieci ICT, przedsiębiorstwo wirtualne wczoraj i dzisiaj, zmiana struktur organizacyjnych jako efekt postępującej wirtualizacji organizacji
2. Narzędzia wspierające wirtualizację, kierunki ich rozwoju
3. Człowiek w wirtualnej organizacji
4. Strategie wirtualizacji
5. Ograniczenia, potencjalne problemy
D. Projekt:
1. Wybór organizacji bądź jej części, biznesowe uzasadnienie zasadności wyboru formy wirtualnej, wskaźniki sukcesu
2. Cele wirtualizacji, metody i narzędzia, plan działania
3. Zarządzanie organizacją wirtualną.
4. Rozwój organizacji wirtualnej
- Metody oceny:
- A. Ćwiczenia:
Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, dyskusja studiów przypadku (40% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5;
Ocena poprawności założeń i wymagań do projektów oraz ich prezentacji; oceniana jest wartość merytoryczna założeń, spójność celów i wy-bór metod, a także redakcja raportu i prezentacja projektu. (60% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5
Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,4 oraz założenia projektowe - 0,6); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
B. Projekt:
Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć projektowych, udział w pracy zespołowej (25% oceny końcowej); ocena w za-kresie 2-5;
Ocena poprawności projektów oraz ich prezentacji; oceniana jest wartość merytoryczna projektu, ocena wykonalności, a także redakcja raportu i prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5
Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,25 oraz założenia projektowe - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
C. Końcowa ocena z przedmiotu:
Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (ćwiczenia - 0,5 oraz projekt - 0, 5); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Brzozowski, M. (2010), Organizacja wirtualna, Warszawa: PWE
2. Najda-Janoszka, M. (2010), Organizacja wirtualna, Teoria i praktyka, Warszawa: Difin
3. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E, Jasiński B. (red.) (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck
Uzupełniająca:
1. European E-commerce Report 2017, https://www.ecommerce-europe.eu
2. Sroka, H., Palonka J. (red.), 2010, Wpływ systemów e-biznesu na organizacje w aspekcie mikro- i makroekonomicznym, Katowice: Wydawnictwo UE
3. Żurak-Owczarek C. (2011), Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt WDG_W01
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych i projektowych, sposób definiowania i kształtowania procesu projektu oraz dobór narzędzi dla skutecznej realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt WGD_W02
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla uwarunkowań prawnych funkcjonowania przedsiębiorstw i organizacji oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem rynku globalnego
Weryfikacja: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych i projektowych, sposób definiowania i kształtowania procesu projektu oraz dobór narzędzi dla skutecznej realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt WDG_ U01
- Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Ocena sposobu realizacji projektu, umiejętność wyboru narzędzi wspierających realizację projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt WDG_ U02
- Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena sposobu realizacji projektu wirtualizacji oraz wyboru modeli i rozwiązań informatycznych w czasie realizacji projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt WDG_KS01
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Ocena pracy studentów w trakcie ćwiczeń oraz zajęć projektowych, ocena prezentacji projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt WDG_KS02
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena pracy studentów w trakcie ćwiczeń oraz zajęć projektowych, ocena prezentacji projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: