Nazwa przedmiotu:
Współtworzenie innowacji z interesariuszami
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Kubik Tadeusz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 10h ćwiczenia + 4x2h opracowanie rozwiązania zadań + 5h przygotowanie prezentacji + 15h przygotowanie do zaliczania projektu + 2h konsultacje + 10h zapoznanie się z literaturą= 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS: 10h ćwiczenia + 2h konsultacje = 12h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 10h ćwiczenia + 4x2h opracowanie rozwiązania zadań + 5h przygotowanie prezentacji + 15h przygotowanie do zaliczania projektu + 2h konsultacje + 10h zapoznanie się z literaturą= 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania, organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji – ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno-decyzyjnego, metod zarządzania, roli kierowniczej, stylów kierowania, umiejętności kierowniczych, zarządzania w warunkach globalizacji. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie. Potrafi wykorzystywać właściwe metody, techniki i narzędzia do rozwiązywania zagadnień teoretycznych i praktycznych. Potrafi przekazać informację analitycznie i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały. Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa, - posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem, - potrafił zaprojektować innowacyjne przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa, - potrafił zaprojektować innowacyjne przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem, - potrafił przekazać informacje analityczne i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1.Wprowadzenie do ćwiczeń. Przydział zadań. 2. Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji z przedsiębiorstwem interesariuszy wewnętrznych. 3. Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami zewnętrznymi. 4. Zdefiniowanie zdania projektowego dla każdego przydzielonego zadania. 5. Omówienie skutków mierzalnych i niemierzalnym wdrażanych zmian w relacjach przedsiębiorstwa z interesariuszami. 6. Prezentacja wykonanego zdania projektowego. 7. Rozmowa zaliczeniowa z prowadzącym zajęcia dotycząca projektu.
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń – elementów projektu składających się na końcowy projekt. 2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna końcowego projektu i jego możliwości implementacyjne, terminowość wykonania prac, redakcja końcowego projektu , jakość prezentacji projektu na zajęciach oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym zajęcia dotyczącej zrealizowanego projektu: ocena z ćwiczeń projektowych w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Magier-Łakomy E., Boguszewicz-Kreft M., Dworak J., 2014 Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami, Gdańsk: Wyższa Szkoła Bankowa 2. Porter M., 2006 Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Warszawa: PWE Uzupełniająca: 1. Mikołajczyk Z., 2003 Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa 2. Nalepka A., 1999 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Zarys problematyki, Warszawa: PWN 3. Sapijaszka Z., 1997 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, szanse i ograniczenia, Warszawa: PWN
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami.
Weryfikacja: Projekt wdrożenia innowacji z udziałem interesariusza, konsultacje z wykładowcami, prezentacja i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W13
Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U12
Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi przy rozwiązywaniu wybranych problemów z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem różnych systemów zarządzania.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U17
Absolwent potrafi projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów, ocena studiów przypadków.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K01
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Rozmowa o projekcie.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K05
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: Prezentacja innowacyjnych przedsięwzięć.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: