- Nazwa przedmiotu:
- Współtworzenie innowacji z interesariuszami
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Kubik Tadeusz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
10h ćwiczenia + 4x2h opracowanie rozwiązania zadań + 5h przygotowanie prezentacji + 15h przygotowanie do zaliczania projektu + 2h konsultacje + 10h zapoznanie się z literaturą= 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5 ECTS:
10h ćwiczenia + 2h konsultacje = 12h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
10h ćwiczenia + 4x2h opracowanie rozwiązania zadań + 5h przygotowanie prezentacji + 15h przygotowanie do zaliczania projektu + 2h konsultacje + 10h zapoznanie się z literaturą= 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania, organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji – ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno-decyzyjnego, metod zarządzania, roli kierowniczej, stylów kierowania, umiejętności kierowniczych, zarządzania w warunkach globalizacji.
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie.
Potrafi wykorzystywać właściwe metody, techniki i narzędzia do rozwiązywania zagadnień teoretycznych i praktycznych.
Potrafi przekazać informację analitycznie i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy wewnątrz
przedsiębiorstwa,
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem,
- potrafił zaprojektować innowacyjne przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa,
- potrafił zaprojektować innowacyjne przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem,
- potrafił przekazać informacje analityczne i interpretacje rozwiązań
projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
1.Wprowadzenie do ćwiczeń. Przydział zadań.
2. Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji z przedsiębiorstwem interesariuszy wewnętrznych.
3. Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami zewnętrznymi.
4. Zdefiniowanie zdania projektowego dla każdego przydzielonego zadania.
5. Omówienie skutków mierzalnych i niemierzalnym wdrażanych zmian w relacjach przedsiębiorstwa z interesariuszami.
6. Prezentacja wykonanego zdania projektowego.
7. Rozmowa zaliczeniowa z prowadzącym zajęcia dotycząca projektu.
- Metody oceny:
- Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń – elementów projektu składających się na końcowy projekt.
2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna końcowego projektu i jego możliwości implementacyjne, terminowość wykonania prac, redakcja końcowego projektu , jakość prezentacji projektu na zajęciach oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym zajęcia dotyczącej zrealizowanego projektu: ocena z ćwiczeń projektowych w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Magier-Łakomy E., Boguszewicz-Kreft M., Dworak J., 2014 Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami, Gdańsk: Wyższa Szkoła Bankowa
2. Porter M., 2006 Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Warszawa: PWE
Uzupełniająca:
1. Mikołajczyk Z., 2003 Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
2. Nalepka A., 1999 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Zarys problematyki, Warszawa: PWN
3. Sapijaszka Z., 1997 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, szanse i ograniczenia, Warszawa: PWN
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W01
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami.
Weryfikacja: Projekt wdrożenia innowacji z udziałem interesariusza, konsultacje z wykładowcami, prezentacja i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W13
- Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U12
- Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi przy rozwiązywaniu wybranych problemów z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem różnych systemów zarządzania.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U17
- Absolwent potrafi projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów, ocena studiów przypadków.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K01
- Absolwent jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Rozmowa o projekcie.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K05
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: Prezentacja innowacyjnych przedsięwzięć.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: