Nazwa przedmiotu:
Wirtualizacja działalności gospodarczej
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Sobolewska Olga
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 30h wykład i ćwiczenia + 5h przygotowanie do wykładu + 15h przygotowanie do ćwiczeń i do projektu zaliczeniowego + 2h konsultacje + 8h przygotowanie do egzaminu = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,1 ECTS 30h wykład i ćwiczenia + 2h konsultacje = 32h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,2 ECTS 20h ćwiczenia + 15h przygotowanie do ćwiczeń i do projektu zaliczeniowego = 35h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zaznajomienie słuchaczy z zagadnieniami wirtualizacji współczesnych organizacji wszelkiego typu. W trakcie realizacji przedmiotu student pozna zakres, kierunki i narzędzia wirtualizacji a także wykona projekt wirtualizacji wybranej organizacji bądź wy-branego obszaru jej działania
Treści kształcenia:
A. Wykład 1. Wirtualizacja, jako efekt rozwoju sieci ICT, przedsiębiorstwo wirtualne wczoraj i dzisiaj, zmiana struktur organizacyjnych jako efekt po-stępującej wirtualizacji organizacji 2. Narzędzia wspierające wirtualizację, kierunki ich rozwoju 3. Człowiek w wirtualnej organizacji 4. Strategie wirtualizacji 5. Ograniczenia, potencjalne problemy B. Ćwiczenia 1. Wybór organizacji bądź jej części, biznesowe uzasadnienie zasadności wyboru formy wirtualnej, wskaźniki sukcesu 2. Cele wirtualizacji, metody i narzędzia, plan działania 3. Zarządzanie organizacją wirtualną. 4. Rozwój organizacji wirtualnej 5. Ryzyko wirtualizacji
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: Ocena egzaminu końcowego; ocena w zakresie 2-5 2. Ocena sumatywna: Ocena egzaminu końcowego; ocena w zakresie 2-5; Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3 B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie ćwiczeń, udział w pracy zespołowej (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5; Ocena poprawności wykonanych projektów oraz ich prezentacji; oceniana jest wartość merytoryczna projektu, ocena wykonalności, a także redakcja raportu i prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5 2. Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,25 oraz założenia projektowe - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3 C. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena łączna w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (wykład - 0,5 oraz ćwiczenia - 0, 5); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
tak
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Brzozowski, M. (2010), Organizacja wirtualna, Warszawa: PWE 2. Najda-Janoszka, M. (2010), Organizacja wirtualna, Teoria i praktyka, Warszawa: Difin 3. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E, Jasiński B. (red.) (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania , Wydawnictwo C.H. Beck Uzupełniająca: 1. European E-commerce Report 2017, https://www.ecommerce-europe.eu 2. Sroka, H., Palonka J. (red.), (2010), Wpływ systemów e-biznesu na organizacje w aspekcie mikto- i makroekonomicznym, Katowice: Wydawnictwo UE 3. Żurak-Owczarek C. (2011), Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu, Łódź:Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt WDGIZ_W01
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej i zarządzania projektami
Weryfikacja: Ocena egzaminu końcowego oraz aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, sposób definiowania i kształtowania procesu projektu oraz dobór narzędzi dla skutecznej realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt WGDIZ_W02
Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie przedsiębiorczości i innowacyjności
Weryfikacja: Ocena egzaminu końcowego oraz aktywności studenta w trakcie zajęć ćwiczeniowych, sposób definiowania i kształtowania procesu projektu oraz dobór narzędzi dla skutecznej realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt WDGIZ_ U01
Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Ocena sposobu realizacji projektu, umiejętność wyboru narzędzi wspierających realizację projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt WDGIZ_ U02
Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena sposobu realizacji projektu wirtualizacji oraz wyboru modeli i rozwiązań informatycznych w czasie realizacji projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt WDGIZ_KS01
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Ocena pracy studentów w trakcie ćwiczeń ocena prezentacji projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt WDGIZ_KS02
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena pracy studentów w trakcie ćwiczeń ocena prezentacji projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: