Nazwa przedmiotu:
Analiza interesariuszy
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Justyna Smagowicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS: 10h ćwiczenia + 10h przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji + 10h zapoznanie z literaturą = 30h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,3 ECTS: 10h ćwiczenia = 10 h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 10h ćwiczenia + 10h przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji + 10h zapoznanie z literaturą = 30h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zarządzanie ryzykiem w działalności przedsiębiorstwa
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu identyfikacji interesariuszy biorących udział w procesie zarządzania ryzykiem oraz sposobów określania ról pełnionych przez interesariuszy.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie. Otoczenie organizacji. 2. Pojęcie interesariusza. Określenie interesariuszy w obszarze zarządzania ryzykiem. Metody i techniki wyznacza interesariuszy 3. Wyznaczenie interesariuszy typowych i incydentalnych. 4. Określenie roli interesariuszy w procesie zarządzania ryzykiem 5. Prezentacja raportów. Zaliczenie
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie raportów składanych przez studentów (praca w grupach 4-osbowych); elementy raportów są omawiane ze studentami 2. Ocena sumatywna : oceniana jest wartość merytoryczna projektu końcowego przedstawianego przez studentów oraz wynik przeprowadzonej prezentacji; ocena z raportów w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kaszubski R., Romańczuk D., 2012, Księga dobrych praktyk zarządzania ciągłością działania, Warszawa: Związek Banków Polskich 2. Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J. (red.), 2016, Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym, Kraków-Legionowo: Edu-Libri, 3. Monkiewicz J., Gąsiorkiewicz L., (red.), 2010, Zarządzanie ryzykiem działalności organizacji, Warszawa: C.H. Beck 4. Skomra W (red.), 2015, Metodyka oceny ryzyka na potrzeby zarządzania kryzysowego RP, Warszawa: Bel Studio SP. z o.o., 5. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., 2011, Kierowanie, Warszawa: PWN Uzupełniająca: 1. Brillman J., 2002, Nowoczesne koncepcje i metody zarządza-nia, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2. SPMP, 2009, Zarządzanie projektami. Podręcznik., Kraków: pm2pm Sp. z o.o.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W01
w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U01
identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U16
przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: