Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Projekt usprawnienia procesu biznesowego
Koordynator przedmiotu:
dr inż Wiśniewski Michał
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
4 ECTS 30 projekt + 10h kons. grupowe + 10h kons. indywidualne + 50h przygotowanie do zajęć + 20h zapoznanie się z literaturą = 120h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,3 ECTS 30 projekt +10h kons. grupowe + 10h kons. indywidualne = 40h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
4 ECTS 30 projekt + 10h kons. grupowe + 10h kons. indywidualne + 50h przygotowanie do zajęć + 20h zapoznanie się z literaturą = 120h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy podejścia procesowego, finanse przedsiębiorstwa, podstawy zarządzania projektami, podstawy zarządzania ryzykiem
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Cel przedmiotu zakłada wykonanie praktycznego przykładu, w którym student dokona identyfikacji problemu biznesowego, określi cel usprawnienia procesu, dokona opisu procesu wraz z opracowaniem jego modelu, zaproponuje działania usprawniające, na drodze symulacji określi skuteczność działań usprawniających, opracuje ocenę finansową potwierdzającą zasadność wprowadzenia działań usprawniających oraz opracuje projekt ich wdrożenia.
Treści kształcenia:
Projekt: 1. Geneza i cel pracy 2. Mierniki celu 3. Charakterystyka przedsiębiorstwa 4. Mapa procesów 5. Zakres, dziedzina procesu 6. Opis i schemat procesu 7. Przesłanki 8. Zakładany efekt zmian 9. Ocena finansowa 10. Etapy wprowadzania zmian 11. Harmonogram wprowadzania zmian 12. Analiza ryzyka wdrożenia zmian
Metody oceny:
Projekt: 1. Ocena formatywna: Raport z wykonania projektu, prezentacja uzyskanych wyników 2. Ocena sumatywna: na skali 2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0 30% prezentacja; 70% raport projektowy
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Grajewski, P. 2012. Procesowe zarządzanie organizacją. Warszawa: PWE. 2. Szczepańska Katarzyna, Bugdol Marek (red.), 2016. Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin. Uzupełniająca: 1. Stachurski, A., 2009. Wprowadzenie do optymalizacji. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W07
Student zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U06
Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Projekt i prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: