- Nazwa przedmiotu:
- Testowanie
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Skroban Katarzyna
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Inżynieria cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
15h laboratorium + 12h przygotowanie do laboratorium + 30h przygotowanie projektu – testowanie oprogramowania + 3h konsultacje = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS
15h laboratorium + 3h konsultacje = 18h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
15h laboratorium + 12h przygotowanie do laboratorium + 30h przygotowanie projektu – testowanie oprogramowania + 3h konsultacje = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość z podstaw inżynierii wymagań oraz podstaw programowania
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami testowania końcowego oprogramowania, a także z metodami, technikami i narzędziami inżynierii jakości, stosowanymi do w/w testów.
- Treści kształcenia:
- C. Laboratorium:
1. Definicje dotyczące testowania. Proces testowania oprogramowania.
2. Poziomy testów: testy jednostkowe, integracyjne, systemowe, akceptacyjne. Pozostałe poziomy testów.
3. Typy testów: funkcjonalne, niefunkcjonalne, strukturalne, związane ze zmianami.
4. Statyczne techniki testowania: przeglądy i inspekcje.
5. Proces rozwoju testów. Projekt testów, specyfikacja przypadku testowego, procedura testowa.
6. Warunek testowy, element testowy, przypadek testowy.
- Metody oceny:
- C. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie ćwiczeń, udział w pracy zespołowej (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5; Ocena poprawności projektów i realizacja testów; oceniana jest wartość merytoryczna projektu oraz przeprowadzenie testów, ocena wykonalności, a także redakcja raportu. (75% oceny końcowej); ocena w za-kresie 2-5
2. Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (ćwiczenia - 0,25 oraz założenia projektowe, plany testów i ich wykonanie - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Glenford J. Myers, Corey Sandler, Tom Badgett, Todd M. Thomas, 2005 Sztuka testowania oprogramowania, Warszawa, Helion
2. Roman A., Zmitrowicz K, 2017 Testowanie oprogramowania w praktyce, Warszawa: PWN
3. Pawlak R., 2014 Testowanie oprogramowania. Podręcznik dla początkujących, Warszawa, Helion
Uzupełniająca:
1. Roman A., 2017 Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia. Warszawa: PWN
2. Zmitrowicz K, 2015 Tester oprogramowania. Przygotowanie do egzaminu z testowania oprogramowania, Warszawa: PWN
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W09
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Prawidłowa realizacja ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U06
- Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektu, w postaci procesu testowania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U14
- Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Ocena projektu, w postaci procesu testowania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena projektu, w postaci procesu testowania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K04
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena projektu, w postaci procesu testowania
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: