- Nazwa przedmiotu:
- Procesy a projekty
- Koordynator przedmiotu:
- dr Waszkiewicz Małgorzata
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
15h wykład + 5h przygotowanie do wykładu + 10h przygotowanie do zaliczenia + 15h ćwiczenia + 10h przygotowanie projektu + 5h konsultacje = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,1 ECTS
15h wykład + 15h ćwiczenia + 5h konsultacje = 35h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,5 ECTS
5h przygotowanie do wykładu + 10h przygotowanie do zaliczenia + 15h ćwiczenia + 10h przygotowanie projektu + 5h konsultacje = 45h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmiot łączy w sposób synergiczny zagadnienia związane z zarządzaniem projektami i zarządzaniem procesami, co wymaga znajomości podstaw zarządzania projektami (przedmiot Podstawy zarządzania projektami) i podstaw zarządzania procesami (przedmioty Wprowadzenie do zarządzania procesami i Modelowanie procesów biznesowych)
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy korzystającej z połączenia dziedziny zarządzania projektami i zarządzania procesami, co pozwala na dostarczenie nowych rozwiązań, korzystających z dokonań obu dziedzin.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1-4: Syntetyczne zestawienie wiedzy z zakresu zarządzania projektami i zarządzania procesami: powtórzenie
5-6: Implikacje strategicznego połączenia projektów i procesów
7-8: Implikacje taktycznego połączenia projektów i procesów
9-12: Implikacje operacyjnego połączenia projektów i procesów
13-14: Systemy informatyczne obsługujące procesy i projekty.
15: Kolokwium zaliczeniowe
B. Ćwiczenia:
1-4: Systemy informatyczne wspomagające prace projektowe i modelowanie procesów (np. Primavera P6 Oracle, IBM Modeler)
5-6: Możliwości funkcjonalne systemów informatycznych łączących dziedziny zarządzania projektami i zarządzania procesami
7-14: Koncepcja zamodelowania procesów w projekcie na wybranym przykładzie
15: Prezentacja wyników pracy nad koncepcją – dostarczenie projektu zaliczeniowego
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej, aktywność na zajęciach jako dodatkowy element oceny
2. Ocena sumatywna: Warunkiem koniecznym do zaliczenia wykładu jest uzyskanie oceny min. 3.0 z kolokwium zaliczeniowego. Punktacja jest następująca:
Punktacja Ocena
14-15 pkt. 5.0
12,5-13,5 pkt. 4.5
11-12 pkt. 4.0
9,5-10,5 pkt. 3.5
8-9 pkt. 3.0
poniżej 8 pkt. nzal
Aktywność będzie elementem umożliwiającym podniesienie oceny z kolokwium zaliczeniowego o pół punktu.
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: poprowadzenie projektu w dwóch dziedzinach: zarządzania projektami oraz zarządzania procesami wraz z analizą korzyści i możliwości, systematyczny przegląd wiedzy pozyskanej w poprzednich zajęć.
2. Ocena sumatywna: Warunkiem koniecznym do zaliczenia zajęć projektowych jest uzyskanie z projektu zaliczeniowego oceny min. 3.0 (w skali nzal – 5.0). Na ocenę składają się: terminowość dostarczenia projektu w wersji elektronicznej, merytoryczna zawartość i możliwości implementacyjne wykonywanych zadań projektowych.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna z zajęć wykładowych i zajęć ćwiczeniowych.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Nowosielski, S. 2018. Procesy i projekty w organizacji. O potrzebie i sposobach współdziałania, Warszawa: SGH
2. Jasińska, K., Szapiro, T. 2014. Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT, Warszawa: PWN
3. Trocki, M., 2014. Organizacja projektowa, Warszawa: PWE
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W01
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W07
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U01
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U06
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: