Nazwa przedmiotu:
Procesy a projekty
Koordynator przedmiotu:
dr Waszkiewicz Małgorzata
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 15h wykład + 5h przygotowanie do wykładu + 10h przygotowanie do zaliczenia + 15h ćwiczenia + 10h przygotowanie projektu + 5h konsultacje = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,1 ECTS 15h wykład + 15h ćwiczenia + 5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 ECTS 5h przygotowanie do wykładu + 10h przygotowanie do zaliczenia + 15h ćwiczenia + 10h przygotowanie projektu + 5h konsultacje = 45h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot łączy w sposób synergiczny zagadnienia związane z zarządzaniem projektami i zarządzaniem procesami, co wymaga znajomości podstaw zarządzania projektami (przedmiot Podstawy zarządzania projektami) i podstaw zarządzania procesami (przedmioty Wprowadzenie do zarządzania procesami i Modelowanie procesów biznesowych)
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy korzystającej z połączenia dziedziny zarządzania projektami i zarządzania procesami, co pozwala na dostarczenie nowych rozwiązań, korzystających z dokonań obu dziedzin.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1-4: Syntetyczne zestawienie wiedzy z zakresu zarządzania projektami i zarządzania procesami: powtórzenie 5-6: Implikacje strategicznego połączenia projektów i procesów 7-8: Implikacje taktycznego połączenia projektów i procesów 9-12: Implikacje operacyjnego połączenia projektów i procesów 13-14: Systemy informatyczne obsługujące procesy i projekty. 15: Kolokwium zaliczeniowe B. Ćwiczenia: 1-4: Systemy informatyczne wspomagające prace projektowe i modelowanie procesów (np. Primavera P6 Oracle, IBM Modeler) 5-6: Możliwości funkcjonalne systemów informatycznych łączących dziedziny zarządzania projektami i zarządzania procesami 7-14: Koncepcja zamodelowania procesów w projekcie na wybranym przykładzie 15: Prezentacja wyników pracy nad koncepcją – dostarczenie projektu zaliczeniowego
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: kolokwium zaliczeniowe w formie pisemnej, aktywność na zajęciach jako dodatkowy element oceny 2. Ocena sumatywna: Warunkiem koniecznym do zaliczenia wykładu jest uzyskanie oceny min. 3.0 z kolokwium zaliczeniowego. Punktacja jest następująca: Punktacja Ocena 14-15 pkt. 5.0 12,5-13,5 pkt. 4.5 11-12 pkt. 4.0 9,5-10,5 pkt. 3.5 8-9 pkt. 3.0 poniżej 8 pkt. nzal Aktywność będzie elementem umożliwiającym podniesienie oceny z kolokwium zaliczeniowego o pół punktu. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: poprowadzenie projektu w dwóch dziedzinach: zarządzania projektami oraz zarządzania procesami wraz z analizą korzyści i możliwości, systematyczny przegląd wiedzy pozyskanej w poprzednich zajęć. 2. Ocena sumatywna: Warunkiem koniecznym do zaliczenia zajęć projektowych jest uzyskanie z projektu zaliczeniowego oceny min. 3.0 (w skali nzal – 5.0). Na ocenę składają się: terminowość dostarczenia projektu w wersji elektronicznej, merytoryczna zawartość i możliwości implementacyjne wykonywanych zadań projektowych. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna z zajęć wykładowych i zajęć ćwiczeniowych.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Nowosielski, S. 2018. Procesy i projekty w organizacji. O potrzebie i sposobach współdziałania, Warszawa: SGH 2. Jasińska, K., Szapiro, T. 2014. Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT, Warszawa: PWN 3. Trocki, M., 2014. Organizacja projektowa, Warszawa: PWE
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W01
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W07
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U01
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U06
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, projekt zaliczeniowy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: