- Nazwa przedmiotu:
- Team building
- Koordynator przedmiotu:
- dr Helena Bulińska-Stangrecka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A22_TB
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych - 35 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz., konsultacje -
5 godz. 2. praca własna studenta - 40 godz. w
tym: przygotowanie do ćwiczeń (czytanie
literatury, analiza aktów prawnych, danych
statystycznych, obserwacja) - 10 godz.,
przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz., Łączny
nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co
odpowiada 3 pkt. ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz.
kontaktowym
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz.,
przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury,
analiza aktów prawnych, danych statystycznych,
obserwacja) - 10 godz. 2
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Zajęcia koncentrują się na zrozumienia wagi
współpracy, przywództwa i pracy zespołowej we
współczesnej organizacji. Studenci dowiadują się i
analizują najważniejsze aspekty współpracy
zespołowej zarówno w przedsiębiorstwach jak i
administracji publicznej. Uczestnicy zajęć uczą się
sposobów polepszenia własnych kompetencji
dotyczących kooperacji zespołowej. Zajęcia
przygotowują studentów do efektywnego
uczestnictwa we współpracy zespołowej i
zrozumienia wyzwań związanych z praca
zawodową.
- Treści kształcenia:
- Zajęcia zwierają następujące treści merytoryczne:
1. Kontekst historyczny i kształtowanie się
koncepcji związanych z efektywna współpracą
zespołową 2. Cele i założenia współpracy
zespołowej 4. Proces budowania zespołów 5.
Charakterystyka zespołów i efektywnej
współpracy. Typy zespołów. 6. Bariery w
budowaniu zespołów 7. Strategia i kultura
organizacji w kontekście zespołów roboczych 8.
Komunikacja w zespole 9. Podejmowanie decyzji w
zespole 10. Role zespołowe 11. Zarządzanie
konfliktem 12. Zarządzanie projektami w zespole
13. Zarządzanie zespołem 14. Przywództwo
- Metody oceny:
- 1. test na koniec semestru obejmujący całą
wiedzę z przedmiotu 2. udział w ćwiczeniach
podczas zajęć 3. przygotowywanie analiz w
ramach prac domowych 4. aktywność na zajęciach
Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył
przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał
co najmniej 40% maksymalnej łącznej liczby
punktów na egzaminie 3.5 Uzyskał co najmniej
50% maksymalnej łącznej liczby punktów na
egzaminie 4.0 Uzyskał co najmniej 65%
maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie
4.5 Uzyskał co najmniej 75% maksymalnej łącznej
liczby punktów na egzaminie i wykazał się
aktywnością, wiedzą i systematycznym
przygotowaniem. 5.0 Uzyskał co najmniej 80%
maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie
i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem,
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Claus Nowak, Manfred Gellert, Teamwork, team building, team coaching : a practical guide to working in and with teams, 2005
Robbins S.P., Organizational behavior, Prentice Hall, Engelwood Cliffs, New Jersey 2014 Carrig K., Buliding Profit through building People, Society for Human Resource Management, Alexandria, Virginia, 2006
Deborah Mackin, The Team Building Tool Kit: Tips and Tactics for Effective Workplace Teams, 2007
- Witryna www przedmiotu:
- ---
- Uwagi:
- ---
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W_01
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie czynników
prawnych wpływających na współpracę
zespołową
Weryfikacja: test pisemny
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W01, K_W03, K_W04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, I.P7S_WK, II.X.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U_01
- Umie efektywnie współpracować w zespole w
administracji publicznej.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na
zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i
symulacjach, test pisemny
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U10, K_U08
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UO, I.P7S_UK, I.P7S_UU, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o
- Charakterystyka U_02
- Posiada umiejętność efektywnego
komunikowania, rozwiązywania konfliktów oraz
motywowania członków organizacj
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na
zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i
symulacjach, test pisemny
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U07, K_U11
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UK, I.P7S_UO, II.S.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.1
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K_01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu doskonalenia zawodowego pracowników, rozumie konieczność
dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju
osobistego.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie zajęć,
uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KK
- Charakterystyka K_03
- Posiada kompetencje przydatne w komunikacji w organizacjach usprawniającej współpracę.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie zajęć,
uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K03, K_K07
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KO, I.P7S_KK