Nazwa przedmiotu:
Team building
Koordynator przedmiotu:
dr Helena Bulińska-Stangrecka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
A22_TB
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych - 35 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 30 godz., konsultacje - 5 godz. 2. praca własna studenta - 40 godz. w tym: przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz., przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz., Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co odpowiada 3 pkt. ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz. kontaktowym
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym: obecność na ćwiczeniach - 30 godz., przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury, analiza aktów prawnych, danych statystycznych, obserwacja) - 10 godz. 2
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Komunikatywna znajomość języka angielskiego
Limit liczby studentów:
grupa obieralna
Cel przedmiotu:
Zajęcia koncentrują się na zrozumienia wagi współpracy, przywództwa i pracy zespołowej we współczesnej organizacji. Studenci dowiadują się i analizują najważniejsze aspekty współpracy zespołowej zarówno w przedsiębiorstwach jak i administracji publicznej. Uczestnicy zajęć uczą się sposobów polepszenia własnych kompetencji dotyczących kooperacji zespołowej. Zajęcia przygotowują studentów do efektywnego uczestnictwa we współpracy zespołowej i zrozumienia wyzwań związanych z praca zawodową.
Treści kształcenia:
Zajęcia zwierają następujące treści merytoryczne: 1. Kontekst historyczny i kształtowanie się koncepcji związanych z efektywna współpracą zespołową 2. Cele i założenia współpracy zespołowej 4. Proces budowania zespołów 5. Charakterystyka zespołów i efektywnej współpracy. Typy zespołów. 6. Bariery w budowaniu zespołów 7. Strategia i kultura organizacji w kontekście zespołów roboczych 8. Komunikacja w zespole 9. Podejmowanie decyzji w zespole 10. Role zespołowe 11. Zarządzanie konfliktem 12. Zarządzanie projektami w zespole 13. Zarządzanie zespołem 14. Przywództwo
Metody oceny:
1. test na koniec semestru obejmujący całą wiedzę z przedmiotu 2. udział w ćwiczeniach podczas zajęć 3. przygotowywanie analiz w ramach prac domowych 4. aktywność na zajęciach Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał co najmniej 40% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 3.5 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 4.0 Uzyskał co najmniej 65% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie 4.5 Uzyskał co najmniej 75% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem. 5.0 Uzyskał co najmniej 80% maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie i wykazał się aktywnością, wiedzą i systematycznym przygotowaniem,
Egzamin:
nie
Literatura:
Claus Nowak, Manfred Gellert, Teamwork, team building, team coaching : a practical guide to working in and with teams, 2005 Robbins S.P., Organizational behavior, Prentice Hall, Engelwood Cliffs, New Jersey 2014 Carrig K., Buliding Profit through building People, Society for Human Resource Management, Alexandria, Virginia, 2006 Deborah Mackin, The Team Building Tool Kit: Tips and Tactics for Effective Workplace Teams, 2007
Witryna www przedmiotu:
---
Uwagi:
---

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W_01
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie czynników prawnych wpływających na współpracę zespołową
Weryfikacja: test pisemny
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W01, K_W03, K_W04
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.S.P7S_WG.1, II.S.P7S_WG.2, II.H.P7S_WG.1.o, I.P7S_WK, II.X.P7S_WG.1.o, II.H.P7S_WG.2

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U_01
Umie efektywnie współpracować w zespole w administracji publicznej.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U10, K_U08
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UO, I.P7S_UK, I.P7S_UU, II.S.P7S_UW.1, II.S.P7S_UW.2.o, II.S.P7S_UW.3.o
Charakterystyka U_02
Posiada umiejętność efektywnego komunikowania, rozwiązywania konfliktów oraz motywowania członków organizacj
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i symulacjach, test pisemny
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U07, K_U11
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UK, I.P7S_UO, II.S.P7S_UW.1, II.H.P7S_UW.1

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K_01
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu doskonalenia zawodowego pracowników, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K04
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KK
Charakterystyka K_03
Posiada kompetencje przydatne w komunikacji w organizacjach usprawniającej współpracę.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja uzasadnienia wyników w czasie zajęć, uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K03, K_K07
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KO, I.P7S_KK