- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie sprzedażą i marką
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 4 ECTS
10h wykład + 15h ćwiczenia +15h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 37h opracowanie projektu + 20h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 100h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,7 ECTS:
10h wykład + 15h ćwiczenia +15h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 43h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3,6 ECTS
15h ćwiczenia +15h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 37h opracowanie projektu + 20h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 90h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład13h
- Ćwiczenia13h
- Laboratorium0h
- Projekt13h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy Marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu zarządzania sprzedażą i zarządzania marką oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Znaczenie sprzedaży i marki w marketingu.
2. Geneza, funkcje, znaczenie i definicje marki.
3. Rola marki we współczesnej gospodarce i społeczeństwie.
4. Tożsamość, siła i wizerunek marki.
5. Elementy składowe marki.
6. Zarządzanie marką w czasie.
7. Sprzedaż pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji.
B. Ćwiczenia:
1. Tożsamość, siła i wizerunek marki.
2. Elementy składowe marki.
3. Zarządzanie marką w czasie.
4. Sprzedaż pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji.
5. Zarządzanie sprzedażą i marką na podstawie przykładów dotyczących wybranych przedsiębiorstw.
D. Projekt:
1. Znaczenie sprzedaży i marki w marketingu.
2. Geneza, funkcje, znaczenie i definicje marki.
3. Tożsamość, siła i wizerunek marki.
4. Elementy składowe marki.
5. Zarządzanie marką w czasie.
6. Sprzedaż pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji.
7. Zarządzanie sprzedażą i marką na podstawie wybranego podmiotu.
8. Projektowanie systemu dystrybucji i zarządzania marką ma podstawie wybranego podmiotu.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: Studenci zdobywają w trakcie zajęć punkty, które decydują o ocenie końcowej. Punkty uzyskują za pracę indywidualną lub zespołową w rozwiązywaniu case studies oraz za wykonaną prezentację.
2. Ocena sumatywna: Przygotowanie prezentacji oraz aktywność na zajęciach.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący zarządzania sprzedażą i marką. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu, ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest oblicza-na zgodnie z formułą: 0,35 * ocena z zaliczenia wykładu + 0,35 * ocena z projektu+0,3* ocena z ćwiczeń.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Cybulski K., 2010. Zarządzanie działem sprzedaży firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2. Kall J., 2006. Jak zbudować silną markę od podstaw ? Warszawa: Helion.
3. Spyra Z., 2008. Kanały dystrybucji: kształtowanie relacji. Warszawa: CeDeWu Wydawnictwa Fachowe.
Uzupełniająca:
1. Wiktor J.W., 2013. Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
2. Zdończyk J., 2013. Analizowanie wyników sprzedaży, Zarządzanie działem sprzedaży. Warszawa: Wiedza i Praktyka.
3. Zoltners A.A., Prabhakant S., Lorimer S., 2013. Zwiększanie efektywności działu sprzedaży. Warszawa: Wolters Kluwer Polska SA.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W01
- Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W09
- Absolwent zna charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U01
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U13
- Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: