- Nazwa przedmiotu:
- Analiza i optymalizacja procesów biznesowych
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Agnieszka Kucharska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Inżynieria cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
18h zajęcia laboratoryjne + 2h obrona projektu + 20h studiowanie literatury + 10h wykonanie raportu i prezentacji = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
18h zajęcia laboratoryjne + 2h obrona projektu = 20h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
18h zajęcia laboratoryjne + 2h obrona projektu + 20h studiowanie literatury + 10h wykonanie raportu i prezentacji = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium20h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu zarządzania procesowego
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
- Cel przedmiotu:
- Cel przedmiotu Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
• posiadał wiedzę z zakresu analizy i optymalizacji procesów zachodzących w organizacjach,
• posiadał wiedzę z zakresu metod stosowanych w analizie i optymalizacji procesów zachodzących w organizacjach,
• opanował praktyczne umiejętności analizy i optymalizacji procesów zachodzących w organizacjach.
- Treści kształcenia:
- C. Laboratorium:
1. Wprowadzenie do zajęć. Ustalenie zespołów projektowych. Wybór organizacji do projektu.
2. Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych funkcjonowania wybranej organizacji. Model biznesowy wybranej organizacji. Identyfikacja procesów w analizowanej organizacji.
3. Modelowanie wybranych procesów.
4. Analiza procesów z wykorzystaniem wybranych metod i narzędzi zarządzania.
5. Optymalizacja procesów z wykorzystaniem wybranych metod i narzędzi zarządzania.
6. Wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonej analizy i optymalizacji.
7. Prezentacja wyników pracy.
- Metody oceny:
- C. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych etapów, stanowiących kolejne części projektu końcowego, elementy projektu są omawiane ze studentami, zaliczenie w formie pisemnej – raport z projektu nt. analizy i optymalizacji procesów biznesowych na przykładzie wybranej organizacji.
2. Ocena sumatywna: oceniana jest:
• wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu;
• wartość merytoryczna prezentacji i sprawność przedstawienia prezentacji wyników projektu;
• umiejętność obrony zaproponowanego rozwiązania problemu, w tym trafność używanych argumentów;
• terminowość wykonania projektów;
ocena w zakresie 2-5; do zaliczenia projektów wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu składającego się z raportu i prezentacji z obroną projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Bitkowska, A., 2009. Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie. Warszawa: Vizja Pres &IT.
2. Piotrowski, M., 2014. Procesy biznesowe w praktyce: projektowanie, testowanie i optymalizacja. Procesy biznesowe w polskich warunkach. Gliwice: Helion.
3. Gawin, B., Marcinkowski, B., 2013. Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN w praktyce. Gliwice: Helion.
Uzupełniająca:
1. Dobrowolska, A., 2017. Podejście procesowe w organizacjach zarządzanych przez jakość. Warszawa: Poltext.
2. Drejwicz, Sz., 2012. Zrozumieć BPMN – modelowanie procesów biznesowych. Gliwice: Helion.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W01
- absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania z zakresu analizy i optymalizacji procesów biznesowych
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych i przy realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W06
- absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, budowy i reorganizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych i przy realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W09
- absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych z zakresu analizy i optymalizacji procesów biznesowych
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych i przy realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U01
- absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych i przy realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U06
- absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych i przy realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U12
- absolwent potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych i przy realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K01
- absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych i przy realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K02
- absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych i przy realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: