Nazwa przedmiotu:
Konstrukcje betonowe (KB, TK,)
Koordynator przedmiotu:
Maria Włodarczyk, dr inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
KONBET
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 100 godz. = 4 ECTS: 15 godz. - wykłady, 30 godz. - projekt, 30 godz. - opracowanie obliczeń i rysunków do projektu, 15 godz. – samodzielne studiowanie treści wykładów, 5 godz. – przygotowanie do kolokwium, 5 godz. - korekta rysunków, ewentualna poprawa kolokwium.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem: 60 godz. = 2,4 ECTS: 15 godz. - wykłady, 30 godz. - projekt, 5 godz. – udział w konsultacjach, 2 godz. – kolokwium z wykładów (w tym ewentualne kolokwium poprawkowe), 2 godz. – obrona ustna projektu (w tym ewentualna obrona poprawkowa), 6 godz. - korekta rysunków.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem: 53 godz. = 2 ECTS: 30 godz. - projekt, 20 godz. - opracowanie rysunków do projektu, 3 godz. - poprawa rysunków po korekcie.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zakłada się, że studenci opanowali wiadomości kursu inżynierskiego na poziomie zbliżonym do wymagań stosowanych na Politechnice Warszawskiej. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu teorii sprężystości i plastyczności oraz nośności granicznej konstrukcji.
Limit liczby studentów:
Według ustaleń Dziekanatu.
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom ogólnej wiedzy o całokształcie zagadnień konstrukcji żelbetowych oraz wiedzy szczegółowej o metodach analizy statycznej konstrukcji żelbetowych. Wykonując zadania projektowe student uczy się projektować detale konstrukcji żelbetowych (węzły ram), krótkie wsporniki tarcze żelbetowe i analizuje pracę belki żelbetowej.
Treści kształcenia:
Wykłady: 1. Ogólny przegląd wiedzy o konstrukcjach żelbetowych na tle kursu inżynierskiego oraz poszerzenie wiadomości z zakresu sprawdzania stanu granicznego ULS i SLS. 2. Metody analizy statycznej konstrukcji żelbetowych: klasyfikacja metod z punktu widzenia mechaniki (według Eurokodu), rozwinięcie tej klasyfikacji. 3. Zastosowania teorii plastyczności i ich ograniczenia. 4. Obliczanie i projektowanie tarcz żelbetowych. 5. Modele ""struts and ties"". 6. Zasady ogólne sprawdzania nośności prętów i węzłów. 7. Zastosowanie modeli ST do projektowania krótkich wsporników i naroży ram. Ćwiczenia: 1.W trakcie ćwiczeń projektowych studenci wykonują 4 zadania projektowe: konstrukcja węzłów ramy żelbetowej, projekt krótkiego wspornika, projekt tarczy żelbetowej, projekt belki żelbetowej wraz z analizą odkształceń. 2. Zapoznaje się z podstawowymi informacjami na temat bezpieczeństwa pożarowego konstrukcji z betonu.
Metody oceny:
1. Zaliczenie wykładu na podstawie sprawdzianu pisemnego (kolokwium) na ostatnich zajęciach. 2. Zaliczenie ćwiczeń projektowych na podstawie poprawnie wykonanych obliczeń i rysunków dla 4 zadań projektowych i ich ustna obrona. 3. Ocena łączna określana w następujący sposób: 50% oceny z zaliczenia wykładów i 50% z zaliczenia projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Praca zbiorowa Sekcji Konstrukcji Betonowych KILiW PAN. Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2. Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław 2006. [2] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych. Tom I. PWN, Warszawa 2011. [3] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych. Tom II. PWN, Warszawa 2011. [4] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych. Tom III. PWN, Warszawa 2012. [5] Starosolski W.: Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych. Tom IV. PWN, Warszawa 2012. [6] Łapko A.: Projektowanie konstrukcji żelbetowych. Arkady, Warszawa 2001. [7] Eurokody. Projektowanie Konstrukcji Betonowych według Eurokodów. Zeszyt 2. Projektowanie Konstrukcji żelbetowych. Zeszyty Edukacyjne Buildera. PWB MEDIA Warszawa 2011. [8] Godycki-Ćwirko T.: Mechanika betonu. Arkady, Warszawa 1982. [9] Knauff M.: Obliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2. PWN, Warszawa 2012. [10] Knauff M., Golubińska A., Knyziak P.: Tablice i wzory do projektowania konstrukcji żelbetowych. PWN, Warszawa 2013. [11] Ajdukiewicz A., Mames J.: Konstrukcje z betonu sprężonego. Polski Cement, Kraków 2004. [12] PN-EN 1992-1-1. Eurokod 2 - Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 1–1. Reguły ogólne i reguły dla budynków. [13] PN-EN 1990. Eurokod. Podstawy projektowania konstrukcji. [14] PN-EN 1992-1-2. Eurokod 2: Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 1-2: Reguły ogólne. Projektowanie z uwagi na warunki pożarowe
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt KONBETW1
Zna zasady wymiarowania i konstruowania elementów konstrukcji budowlanych. Ma podstawowe informacje na temat bezpieczeństwa pożarowego konstrukcji z betonu.
Weryfikacja: Zaliczenie wykładów oraz opracowanie i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_W06, K2_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt KONBETU1
Potrafi korzystać z norm oraz wytycznych projektowania, wykonywania i eksploatacji obiektów budowlanych i ich elementów.
Weryfikacja: Opracowanie projektu.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_U04
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U07, T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18, T2A_U19

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt KONBETK1
Rozumie znaczenie odpowiedzialności w działalności inżynierskiej, w tym rzetelności przedstawianych wyników swoich prac i ich interpretacji.
Weryfikacja: Opracowanie projektu.
Powiązane efekty kierunkowe: K2_K01, K2_K02, K2_K03
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K03, T2A_K04, T2A_K01, T2A_K06, T2A_K05, T2A_K07