Nazwa przedmiotu:
Projekt: Modele procesów krytycznych organizacji
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Michał Wiśniewski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej
Grupa przedmiotów:
Kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS 10h wykonanie zadań ćwiczeniowych + 10h wykonanie modelu własnego procesu + 8h wykonanie oceny ekonomicznej projektu + 20h przygotowanie założeń projektowych + 22h zapoznanie z literaturą + 10h konsultacje grupowe + 10h konsultacje indywidualne = 90h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,60 ECTS 10h wykonanie zadań ćwiczeniowych + 10h wykonanie modelu własnego procesu + 8h wykonanie oceny ekonomicznej projektu + 10h konsulacie grupowe + 10h konsultacje indywidualne = 48h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3 ECTS 10h wykonanie zadań ćwiczeniowych + 10h wykonanie modelu własnego procesu + 8h wykonanie oceny ekonomicznej projektu + 20h przygotowanie założeń projektowych + 22h zapoznanie z literaturą + 10h konsultacje grupowe + 10h konsultacje indywidualne = 90h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmioty: Zarządzanie zasobami organizacji, Identyfikacja i doskonalenie procesów krytycznych organizacji
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest aby student potrafił wykonać mapę i model krytycznych procesów przedsiębiorstwa. Potrafił zdefiniować problem biznesowy wskazując przy tym prawidłowe mierniki z nim związane. Następnie na podstawie problemu student ma: • zaproponować zmiany rozwiązujące problem, • przedstawić model procesu po zmianach, • wykonać symulacje pokazującą efekt zmian, • określić zasoby niezbędne do zmian, • wykonać ocenę ekonomiczną proponowanych zmian, • określić zadania projektowe, • sformułować wnioski i rekomendacje.
Treści kształcenia:
D. Projekt: 1. Zajęcia wprowadzające omówienie kryteriów zaliczenia, zapozna nie studentów ze środowiskiem pracy. 2. Ustalenie tematów projektów własnych, rozpoczęcie pracy nad strukturą procesu ćwiczeniowego. 3. Dokończenie prac związanych ze strukturą procesu ćwiczeniowego. 4. Zdefiniowanie ról i zasobów niezbędnych do realizacji procesu ćwiczeniowego. 5. Przydzielenie ról i zasobów poszczególnym elementom w strukturze modelu procesu biznesowego. 6. Testowanie modelu pod kątem eliminacji błędów formalnych. 7. Przeprowadzenie symulacji i pracownie wyników. 8. Prezentacja i ocena założeń projektowych modeli własnych studentów. 9. Praca własna studentów nad implementacją modeli procesów. 10. Prezentacja i ocena implementacji modeli własnych.
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: Raport oraz prezentacja 2. Ocena sumatywna: Na skali: 2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0 Raport (max. 100 pkt.), Prezentacja (max. 20 pkt.)
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura Obowiązkowa: 1. Grajewski P., 2016. Organizacja procesowa, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 2. Szczepańska K., Bugdol M. (red.), 2016. Podstawy zarządzania procesami, Warszawa: Difin. 3. Drejwicz Sz., 2012. Zrozumieć BPMN – modelowanie procesów biznesowych, Gliwice: Helion. 4. Jeston J., Nelis J., 2011. Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations; London and New Yourk: Routledge. 5. Bitkowska A., 2009. Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania 6. Burlton, R., 2001. Business Process Management: Profiting From Process; Indianapolis: SAMS. Uzupełniająca: 7. Gawin B., Marcinkowski B., 2013. Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN w praktyce, Gliwice: Helion. 8. Chomuszko M., 2010. Modelowanie organizacji procesowej, Warszawa: PWN. 9. Stachurski A. 2009. Wprowadzenie do optymalizacji, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Wymagana sala komputerowa z oprogramowaniem umożliwiającym wykonanie modelu procesu i symulację. Praca w zespołach 3-4 osobowych

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka B2_W13
Student posiada uporządkowaną i podbudowaną teore-tycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia związane z projektowaniem procesów biznesowych
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka B2_U02
Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w za-kresie formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka B2_U06
Student potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze programistyczno wdrożeniowym, wchodzącym w skład studiów
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka B2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: