- Nazwa przedmiotu:
- Auto-Internetworking
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Mirosław Siergiejczyk, prof. PW, Zakład Telekomunikacji w Transporcie
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 58 godzin, (w tym: praca na wykładach 30; studiowanie literatury przedmiotu 10 godz., konsultacje 3 godz., przygotowanie referatu problemowego
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS (33 godz., w tym: praca na wykładzie – 30 godz., konsultacje – 3 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiadomości podstawowe z zakresu telekomunikacji
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów technologii stosowanych w tzw. pojazdach skomunikowanych (Connected Automated Driving) oraz zagadnień cyberbezpieczeństwa i kompatybilności elektromagnetycznej
- Treści kształcenia:
- Technologie sosowane w tzw. pojazdach skomunikowanych – Connected Automated Driving. Zagadnienia cyberbezpieczeństwa i kompatybilności elektromagnetycznej. Systemy komunikacji: V2V - (V-vehicle), (I-infrastracture), M (Mobile Devices) , Central (Traffic Managment Centre), Internet, Private Networks. Architektura systemów (ISO/OSI model odniesienia., C2C, ISO TC204, EN302655, IEEE802, IEEE1609), wykorzystywane protokoły, warstwy transmisji, podstawowe technologie komunikacji
- Metody oceny:
- Egzamin pisemny zawierający 5 pytań otwartych oraz praca indywidualna (referat problemowy).
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1) A. G. Ulsoy, H.Peng, M.Cakmakci "Automotive Control Systems" , Cambridge University Press 2012
2) W.Zimmermann, R Schmidgall „Magistrale danych w pojazdach” WKŁ 2008
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.simt.wt.pw.edu.pl/dydaktyka/
- Uwagi:
- O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- Student posiada wiedzę z zakresu technologii stosowanych w tzw. pojazdach skomunikowanych
Weryfikacja: Egzamin pisemny, praca indywidualna
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W07
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, I.P7S_WK
- Charakterystyka W02
- Student posiada wiedzę z zakresu cyberbezpieczeństwa
Weryfikacja: Egzamin pisemny, praca indywidualna
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG
- Charakterystyka W03
- Student zna zagadnienia kompatybilności elektromagnetycznej
Weryfikacja: Egzamin pisemny, praca indywidualna
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W08
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- Student potrafi zastosować systemy komunikacji w pojazdach autonomicznych
Weryfikacja: Egzamin pisemny, praca indywidualna
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_U13
Powiązane charakterystyki obszarowe:
II.T.P7S_UW.2
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K01
- Student jest gotów do podejmowania działań wdrożeniowych w systemach transportowych
Weryfikacja: Praca indywidualna
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_K04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KO