Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie sprzedażą i marką
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
4 ECTS 8h wykład + 10h ćwiczenia +10h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 40h opracowanie projektu + 29h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 100h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,2 ECTS: 8h wykład + 10h ćwiczenia + 10h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 31h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
4 ECTS 10h ćwiczenia +10h projekt + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 40h opracowanie projektu + 29h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 92h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład8h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt10h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy Marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu zarządzania sprzedażą i zarządzania marką oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Znaczenie sprzedaży i marki w marketingu. 2. Geneza, funkcje, znaczenie i definicje marki. 3. Rola marki we współczesnej gospodarce i społeczeństwie. 4. Tożsamość, siła i wizerunek marki. 5. Elementy składowe marki. 6. Zarządzanie marką w czasie. 7. Sprzedaż pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji. B. Ćwiczenia: 1. Tożsamość, siła i wizerunek marki. 2. Elementy składowe marki. 3. Zarządzanie marką w czasie. 4. Sprzedaż pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji. 5. Zarządzanie sprzedażą i marką na podstawie przykładów dotyczących wybranych przedsiębiorstw. D. Projekt: 1. Znaczenie sprzedaży i marki w marketingu. 2. Geneza, funkcje, znaczenie i definicje marki. 3. Tożsamość, siła i wizerunek marki. 4. Elementy składowe marki. 5. Zarządzanie marką w czasie. 6. Sprzedaż pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji. 7. Zarządzanie sprzedażą i marką na podstawie wybranego podmiotu. 8. Projektowanie systemu dystrybucji i zarządzania marką ma podstawie wybranego podmiotu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. 2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: Studenci zdobywają w trakcie zajęć punkty, które decydują o ocenie końcowej. Punkty uzyskują za pracę indywidualną lub zespołową w rozwiązywaniu case studies oraz za wykonaną prezentację. 2. Ocena sumatywna: Przygotowanie prezentacji oraz aktywność na zajęciach. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt dotyczący zarządzania sprzedażą i marką. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu, ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest oblicza-na zgodnie z formułą: 0,35 * ocena z zaliczenia wykładu + 0,35 * ocena z projektu+0,3* ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Cybulski K., 2010. Zarządzanie działem sprzedaży firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Kall J., 2006. Jak zbudować silną markę od podstaw ? Warszawa: Helion. 3. Spyra Z., 2008. Kanały dystrybucji: kształtowanie relacji. Warszawa: CeDeWu Wydawnictwa Fachowe. Uzupełniająca: 1. Wiktor J.W., 2013. Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. 2. Zdończyk J., 2013. Analizowanie wyników sprzedaży, Zarządzanie działem sprzedaży. Warszawa: Wiedza i Praktyka. 3. Zoltners A.A., Prabhakant S., Lorimer S., 2013. Zwiększanie efektywności działu sprzedaży. Warszawa: Wolters Kluwer Polska SA.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W09
Absolwent zna charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U01
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U13
Absolwent potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: