Nazwa przedmiotu:
Public Relations
Koordynator przedmiotu:
dr Szymon Kolwas
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 8h wykład +10h ćwiczenia + 12h analiza przypadków + 8h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 10h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 2h konsultacje = 55h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,7 ECTS: 8h wykład +10h ćwiczenia + 2h konsultacje = 20h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,7 ECTS: 10h ćwiczenia + 12h analiza przypadków + 8h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 10h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 2h konsultacje = 47h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład8h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt10h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Studenci mają rozumieć znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułować różnice między PR, propagandą, reklamą; mieć zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Komunikowanie społeczne i PR, 2. Historia PR, 3. Wizerunek i tożsamość, 4. Kultura PR, 5. Narzędzia wewnętrzne i zewnętrzne PR, 6. Media relations, 7. Kreowanie doświadczenia i budowanie więzi, 8. Rola etyki w PR. Projekty: 1. Publiczności i interesariusze PR, 2. Planowanie i zarządzanie PR, 3. PR w sytuacji kryzysowej.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: aktywna obecność na zajęciach (kontrolowana poprzez system prac pisemnych) Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 2. Ocena sumatywna : ocena poprawności wykonania testu – kolokwium Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 B. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć, interaktywna forma prowadzenia zajęć: pod-czas zajęć omawiane i rozwiązywane są przypadki (case study) a następnie prezentowane przez zespoły 3-4 osobowe. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 2. Ocena sumatywna: przygotowanie w formie pisemnej strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji i zaprezentowanie jej z wykorzystaniem technik multimedialnych. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3 C. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli z obu części student otrzyma ocenę >=3, ocena przedmiotu jest obliczona zgodnie z formułą 50/50
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Davies A., 2007, Public relations, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2. Wójcik K., 2015, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa: Wolters Kluwer Polska Uzupełniająca: 1. Olędzki J., 2009, Etyka w polskim public relations, Warszawa: ASPRA-JR 2. Seitel F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Warszawa: Felberg SJA
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Przygotowanie projektu wpisującego się w strategię public relations wybranej organizacji przy zastosowaniu metody design thinking.

Efekty uczenia się

Profil praktyczny - wiedza

Efekt Z1_K05
Student poprawnie artykułuje różnice między PR a propagandą, reklamą i autopromocją, posiada zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych firm i osób jak i potrafi umiejętnie wpływać na rozwój udziału organizacji w dyskursie publicznym.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W06
Studenci posiadają wiedzę ogólną na temat komunikowania społecznego dysponują także wiedzą specjalistyczną o zadaniach i formach prowadzenia działalności public relations w teoriach marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem.
Weryfikacja: Ocena z testu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U01
Studenci rozumieją znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów public relations, posiadają umiejętności pozwalające im na podjęcie współpracy z agencjami PR lub na samodzielne prowadzenie takiej działalności w przedsiębiorstwie lub instytucji użytku publicznego.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_U04
Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: