- Nazwa przedmiotu:
- Public Relations
- Koordynator przedmiotu:
- dr Szymon Kolwas
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
8h wykład +10h ćwiczenia + 12h analiza przypadków + 8h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 10h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 2h konsultacje = 55h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,7 ECTS:
8h wykład +10h ćwiczenia + 2h konsultacje = 20h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,7 ECTS:
10h ćwiczenia + 12h analiza przypadków + 8h przygotowanie do prezentacji multimedialnej + 10h opracowanie strategii PR + 5h zapoznanie się z literaturą + 2h konsultacje = 47h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład8h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt10h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Studenci mają rozumieć znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułować różnice między PR, propagandą, reklamą; mieć zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Komunikowanie społeczne i PR,
2. Historia PR,
3. Wizerunek i tożsamość,
4. Kultura PR,
5. Narzędzia wewnętrzne i zewnętrzne PR,
6. Media relations,
7. Kreowanie doświadczenia i budowanie więzi,
8. Rola etyki w PR.
Projekty:
1. Publiczności i interesariusze PR,
2. Planowanie i zarządzanie PR,
3. PR w sytuacji kryzysowej.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: aktywna obecność na zajęciach (kontrolowana poprzez system prac pisemnych) Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
2. Ocena sumatywna : ocena poprawności wykonania testu – kolokwium Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
B. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć, interaktywna forma prowadzenia zajęć: pod-czas zajęć omawiane i rozwiązywane są przypadki (case study) a następnie prezentowane przez zespoły 3-4 osobowe. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
2. Ocena sumatywna: przygotowanie w formie pisemnej strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji i zaprezentowanie jej z wykorzystaniem technik multimedialnych. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
C. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli z obu części student otrzyma ocenę >=3, ocena przedmiotu jest obliczona zgodnie z formułą 50/50
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Davies A., 2007, Public relations, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
2. Wójcik K., 2015, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
Uzupełniająca:
1. Olędzki J., 2009, Etyka w polskim public relations, Warszawa: ASPRA-JR
2. Seitel F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Warszawa: Felberg SJA
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Przygotowanie projektu wpisującego się w strategię public relations wybranej organizacji przy zastosowaniu metody design thinking.
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - wiedza
- Efekt Z1_K05
- Student poprawnie artykułuje różnice między PR a propagandą, reklamą i autopromocją, posiada zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych firm i osób jak i potrafi umiejętnie wpływać na rozwój udziału organizacji w dyskursie publicznym.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W06
- Studenci posiadają wiedzę ogólną na temat komunikowania społecznego dysponują także wiedzą specjalistyczną o zadaniach i formach prowadzenia działalności public relations w teoriach marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem.
Weryfikacja: Ocena z testu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U01
- Studenci rozumieją znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów public relations, posiadają umiejętności pozwalające im na podjęcie współpracy z agencjami PR lub na samodzielne prowadzenie takiej działalności w przedsiębiorstwie lub instytucji użytku publicznego.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_U04
- Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych.
Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: