- Nazwa przedmiotu:
- Badania marketingowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
10h wykład + 10h laboratoria + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 20h opracowanie projektu + 13h przygotowanie do zaliczenia = 56h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
10h wykład + 10h laboratoria + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 23h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 ECTS:
10h laboratoria + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 20h opracowanie projektu + 13h przygotowanie do zaliczenia = 46h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium10h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 12 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratoria)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi metodami po-zyskiwania i analizy informacji niezbędnych do prowadzenia działalności marketingowej.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
W 1-2: Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej; badania ilościowe i jakościowe; istota i typologia badań marketingowych;
W 3-4: Proces i projektowanie badania marketingowego; pomiar i jego poziomy;
W 5-6: Konstrukcja instrumentu pomiarowego na przykładzie kwestionariusza; pomiar postaw;
W 7-8: Proces doboru próby;
W 9-10: Kontrola, redukcja i kodowanie danych;
W 11-12: Wstępna analiza danych;
W 13-14: Metody i techniki badawcze;
W 15: Etyka badań marketingowych.
Laboratorium:
L 1-2: Przedstawienie zadań laboratoryjnych w ramach badania koncepcji nowego produktu; omówienie struktury raportu;
L 3-4: Analiza i wybór koncepcji nowego produktu oraz jej dopracowanie (potrzeba, forma, technika); opracowanie karty koncepcji nowego produktu;
L 5-6: Sformułowanie problemów badawczych i wstępnej listy pytań;
L 7-8: Projektowanie pytań do kwestionariusza; testowanie kwestionariusza i jego weryfikacja;
L 9-10: Projekt doboru próby do badania i zebranie danych; przygotowanie książki kodowej;
L 11-12: Redukcja danych i kategoryzacja odpowiedzi na pytania otwarte; kodowanie danych;
L 13-14: Tabulacja prosta; opracowanie wyników i wniosków; określenie ograniczeń badania;
L 15: Zintegrowanie opracowanych elementów w formie raportu.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: ocena zaliczenia pisemnego
2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt z badań marketingowych. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyska-nie oceny >=3.
C. Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia pisemnego + 0,4 * ocena z projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kaczmarczyk, S., 2011. Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. Warszawa: PWE.
2. Mazurek-Łopacińska K., red., 2016. Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Warszawa: PWN.
Uzupełniająca:
1. Churchill G. A., 2002. Badania marketingowe. Metody i techniki. Warszawa: PWN.
2. Maison D., 2010. Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta. Warszawa: WN PWN.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Zajęcia laboratoryjne realizowane z wykorzystaniem pakietu Statistica lub SPSS.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W06
- absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego. Prace sprawdzające i zaliczenie pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W10
- absolwent zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U12
- absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w marketingu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego. Prace sprawdzające i zaliczenie pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U21
- absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K01
- absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_K04
- absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: