Nazwa przedmiotu:
Metody dystrybucji i sprzedaży
Koordynator przedmiotu:
dr Czerwiński Bogumił
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS: 8h wykład + 10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 35h opracowanie projektu + 17h przygotowanie do zaliczenia = 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,9 ECTS: 8h wykład + 10h projekt+ 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 23h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,7 ECTS: 10h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 35h opracowanie projektu + 17h przygotowanie do zaliczenia = 67h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład8h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt10h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Dystrybucja i sprzedaż
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu metod dystrybucji i sprzedaży oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
Treści kształcenia:
Wykład: W 1-2: Miejsce działań sprzedażowych w marketingu; W 3-5: Metody i techniki sprzedaży na rynku konsumenckim; W 6-7: Metody i techniki sprzedaży na rynku przemysłowym; W 8-10: Projektowanie kompozycji metod sprzedaży w przedsiębiorstwie. Projekt: P 1-2: Miejsce działań sprzedażowych w marketingu; P 3-4: Metody i techniki sprzedaży na rynku konsumenckim; P 5-6: Metody i techniki sprzedaży na rynku przemysłowym; P 7: Sprzedaż a prawa konsumenta; P 8-9: Projektowanie kompozycji metod sprzedaży w przedsiębiorstwie na podstawie wybranego podmiotu; P 10-11: Sprzedaż bezpośrednia; P 12-13: Sprzedaż telefoniczna; P 14-15: Sprzedaż przez Internet.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: zaliczenie pisemne 2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego w formie testu, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3. B. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt kompozycji metod sprzedaży na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z zaliczenia >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Cialdini R., 2016. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. 2. Cybulski K., 2010. Zarządzanie działem sprzedaży firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Uzupełniająca: 1. Berent Z., 2015. Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia. Gdynia: Novae Res. 2. Futrell, C., Łuczkiewicz, G., 2011. Nowoczesne techniki sprzedaży: metody prezentacji, profesjonalna obsługa, relacje z klientami. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business. 3. Tracy B., 2012. Psychologia sprzedaży. Podnieś sprzedaż szybciej i łatwiej, niż kiedykolwiek uznawałeś za możliwe. Warszawa: MT Biznes.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W06
absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego. Prace sprawdzające i zaliczenie pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W10
absolwent zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U12
absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w marketingu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego. Prace sprawdzające i zaliczenie pisemne.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U21
absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu marketingu
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K04
absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: