Nazwa przedmiotu:
Wdrożenie procesów w przedsiębiorstwie
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Cezary Szwed
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h wykład + 10h projekt + 15h przygotowanie do projektu + 15h zapoznanie z literaturą = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS 10h wykład + 10h projekt = 20h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,6 ECTS 10h projekt + 15h przygotowanie do projektu + 15h zapoznanie z literaturą = 40h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt10h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest uzyskanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu budowy i doskonalenia organizacji procesowej oraz uwarunkowań wdrażania procesów w przedsiębiorstwach.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Diagnoza stanu i dojrzałość organizacji w kontekście wdrażania / doskonalenia procesów. 2. Modele i metody projektowania / doskonalenia procesów. 3. Uwarunkowania i ograniczenia przekształceń w kierunku organizacji procesowej. Elementy organizacji podlegające zmianom w trakcie wdrażania procesów. 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w trakcie i po wdrożeniu procesów. 5. Dobór strategii wdrażania procesów w organizacjach. 6. Zalety i ryzyka dla organizacji wynikające z wdrażania procesów. 7. Dobre praktyki we wdrażaniu procesów w organizacjach. D. Projekt: Zadanie projektowe jest wykonywane przez studenta / zespół studentów pod opieką merytoryczną prowadzącego zajęcia, z wykorzystaniem uzyskanej na wykładzie wiedzy w zakresie projektowania i wdrażania procesów. Temat zadania projektowego jest ustalany przez studenta / zespół studentów i prowadzącego zajęcia z zakresu oceny gotowości organizacji do wdrażania procesów, doboru strategii wdrażania procesów, przeciwdziałania i ograniczenia ryzyk wdrożeniowych, zastosowania poznanych dobrych praktyk wdrożeniowych, zarządzania procesem wdrażania, zarządzania zasobami ludzkimi w trakcie wdrażania procesów, itp. Raport z zadania projektowego powinien zawierać co najmniej: 1. Temat rozwiązywanego problemu, cel i zakres zadania projektowego. 2. Diagnoza stanu obecnego w zakresie rozważanego problemu. 3. Określenie założeń oraz ograniczeń w realizacji zadania projektowego. 4. Przedstawienia propozycji rozwiązania rozważanego problemu. 5. Przeprowadzenia analizy i oceny proponowanego rozwiązania. 6. Przedstawienia podsumowania i wniosków końcowych. 7. Przedstawienia bibliografia. Prezentacja na obronę projektu powinna zawierać syntetyczne informacje o temacie, celach, założeniach dotyczących rozwiązywanego problemu, uzyskanym rozwiązaniu problemu oraz sformułowanych wnioskach.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: oceniany jest systematyczny przyrost wiedzy pozyskanej podczas poprzednich zajęć (pytania sprawdzające) oraz aktywność uczestników wykładu; 2. Ocena sumatywna : oceniany jest wynik kolokwium przeprowadzonego na koniec zajęć. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: na zajęciach, na podstawie raportów składanych przez studentów, jest weryfikowane wykonanie zadań projektowych (praca w zespołach 2-3 osobowych); po dokonaniu oceny przez koordynatora przedmiotu elementy raportu są omawiane ze studentami; 2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wnioski oraz wynik przeprowadzonej prezentacji (obrony) uzyskanych rozwiązań. E. Końcowa ocena z przedmiotu: ocena z przedmiotu w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3 oraz zaliczenie za-równo wykładu, jak i projektu.
Egzamin:
tak
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Grajewski P., 2012, Procesowe zarządzanie organizacją, Warszawa: PWE 2. Grajewski P., 2016, Organizacja procesowa, Warszawa, PWE. 3. Stachurski A., 2009, Wprowadzenie do optymalizacji, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. 4. Bitkowska A., 2013, Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach, Warszawa: Difin. Uzupełniająca: 1. Bojar W., Rostek K., Knopik L., 2013, Systemy wspomagania decyzji, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 2. Kosieradzka Anna, Klimkiewicz Marek, Pająk Edward, 2014, Zarządzanie produkcją i usługami, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 3. Szczepańska Katarzyna, Bugdol Marek (red.), 2016, Podstawy zarządzania procesami, Warszawa: Difin.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W07
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U06
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Zrealizowany projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, zrealizowany projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: