- Nazwa przedmiotu:
- Wdrożenie procesów w przedsiębiorstwie
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Cezary Szwed
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
10h wykład + 10h projekt + 15h przygotowanie do projektu + 15h zapoznanie z literaturą = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
10h wykład + 10h projekt = 20h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 ECTS
10h projekt + 15h przygotowanie do projektu + 15h zapoznanie z literaturą = 40h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt10h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest uzyskanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu budowy i doskonalenia organizacji procesowej oraz uwarunkowań wdrażania procesów w przedsiębiorstwach.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Diagnoza stanu i dojrzałość organizacji w kontekście wdrażania / doskonalenia procesów.
2. Modele i metody projektowania / doskonalenia procesów.
3. Uwarunkowania i ograniczenia przekształceń w kierunku organizacji procesowej. Elementy organizacji podlegające zmianom w trakcie wdrażania procesów.
4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w trakcie i po wdrożeniu procesów.
5. Dobór strategii wdrażania procesów w organizacjach.
6. Zalety i ryzyka dla organizacji wynikające z wdrażania procesów.
7. Dobre praktyki we wdrażaniu procesów w organizacjach.
D. Projekt:
Zadanie projektowe jest wykonywane przez studenta / zespół studentów pod opieką merytoryczną prowadzącego zajęcia, z wykorzystaniem uzyskanej na wykładzie wiedzy w zakresie projektowania i wdrażania procesów. Temat zadania projektowego jest ustalany przez studenta / zespół studentów i prowadzącego zajęcia z zakresu oceny gotowości organizacji do wdrażania procesów, doboru strategii wdrażania procesów, przeciwdziałania i ograniczenia ryzyk wdrożeniowych, zastosowania poznanych dobrych praktyk wdrożeniowych, zarządzania procesem wdrażania, zarządzania zasobami ludzkimi w trakcie wdrażania procesów, itp.
Raport z zadania projektowego powinien zawierać co najmniej:
1. Temat rozwiązywanego problemu, cel i zakres zadania projektowego.
2. Diagnoza stanu obecnego w zakresie rozważanego problemu.
3. Określenie założeń oraz ograniczeń w realizacji zadania projektowego.
4. Przedstawienia propozycji rozwiązania rozważanego problemu.
5. Przeprowadzenia analizy i oceny proponowanego rozwiązania.
6. Przedstawienia podsumowania i wniosków końcowych.
7. Przedstawienia bibliografia.
Prezentacja na obronę projektu powinna zawierać syntetyczne informacje o temacie, celach, założeniach dotyczących rozwiązywanego problemu, uzyskanym rozwiązaniu problemu oraz sformułowanych wnioskach.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: oceniany jest systematyczny przyrost wiedzy pozyskanej podczas poprzednich zajęć (pytania sprawdzające) oraz aktywność uczestników wykładu;
2. Ocena sumatywna : oceniany jest wynik kolokwium przeprowadzonego na koniec zajęć.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: na zajęciach, na podstawie raportów składanych przez studentów, jest weryfikowane wykonanie zadań projektowych (praca w zespołach 2-3 osobowych); po dokonaniu oceny przez koordynatora przedmiotu elementy raportu są omawiane ze studentami;
2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wnioski oraz wynik przeprowadzonej prezentacji (obrony) uzyskanych rozwiązań.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: ocena z przedmiotu w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3 oraz zaliczenie za-równo wykładu, jak i projektu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Grajewski P., 2012, Procesowe zarządzanie organizacją, Warszawa: PWE
2. Grajewski P., 2016, Organizacja procesowa, Warszawa, PWE.
3. Stachurski A., 2009, Wprowadzenie do optymalizacji, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
4. Bitkowska A., 2013, Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach, Warszawa: Difin.
Uzupełniająca:
1. Bojar W., Rostek K., Knopik L., 2013, Systemy wspomagania decyzji, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
2. Kosieradzka Anna, Klimkiewicz Marek, Pająk Edward, 2014, Zarządzanie produkcją i usługami, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
3. Szczepańska Katarzyna, Bugdol Marek (red.), 2016, Podstawy zarządzania procesami, Warszawa: Difin.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W07
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U06
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Zrealizowany projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, zrealizowany projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: