Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Biznes plan
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Kubik Tadeusz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
4 ECTS 8h wykład + 18h projekt + 6h konsultacje grupowe + 8h konsultacje indywidualne + 4x6h opracowanie rozwiązania zadań + 17h przygotowanie do zaliczenia + 19h przygotowanie prezentacji i do zaliczenia projektu = 100h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,6 ECTS 8h wykład + 18h projekt + 6h konsultacje grupowe + 8h konsultacje indywidualne = 40h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3,7 ECTS 18h projekt + 6h konsultacje grupowe + 8h konsultacje indywidualne + 4x6h opracowanie rozwiązania zadań + 17h przygotowanie do zaliczenia + 19h przygotowanie prezentacji i do zaliczenia projektu = 92h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład8h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt18h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma elementarną wiedzę w zakresie mikroekonomii, popytu, podaży, zachowania organizacji na rynku. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie rodzajów kapitału przedsiębiorstwa, bilansu, przychodów, kosztów, wyniku finansowego, rachunku zysków i strat, metod ustalania wyniku finansowego, sprawozdawczości finansowej. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę w zakresie finansowania przedsiębiorstwa do analizy i plano-wania finansowego. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu nauki o organizacji i jej ogólnych zasad funkcjonowania. Potrafi wykazać się skutecznością w przygotowaniu projektów o charakterze analityczno-diagnostycznym. Rozumie potrzebę kształcenia się.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: -posiadał podstawową wiedzę z zakresu definiowania biznes planu, -potrafił pisać plany biznesowe (biznesplany) dla nowej działalności gospodarczej (nowej firmy) i planowanych przedsięwzięć innowacyjnych, -potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze wdrożeniowym.
Treści kształcenia:
A Wykład: 1. Informacja o organizacji i programie zajęć. Podstawowe pojęcia. Definiowanie rodzajów biznesplanów. Określenie przeznaczenie biznesplanu. 2. Omówienie struktury biznesplanu. Przedstawienie czterech podstawowych elementów na pomysł biznesowy: -oczywista wartość dla klienta, -rynek o odpowiednich rozmiarach, -wystarczający stopień innowacyjności, -wykonalność i rentowność. 3. Opis produktu/usługi. Charakterystyka zespołu zarządzającego. Rynek i konkurencja. Marketing i sprzedaż. System biznesowy i organizacja. Harmonogram realizacji. Zagrożenia i szanse. Streszczenie. 4. Plany finansowe i finansowanie. 5. Sprawdzian z wykładu. Uzgodnienia tematów projektu. - indywidualnie dla każdego studenta. B. Projekt: 1. Wykonanie rozdziału: Opis produktu lub usługi, 2. Wykonanie rozdziału: Opis produktu lub usługi, 3. Wykonanie rozdziału: Zespół zarządzający, 4. Wykonanie rozdziału: Rynek i konkurencja, 5. Wykonanie rozdziału: Marketing i sprzedaż, 6. Wykonanie rozdziału: System biznesowy i organizacja, 7. Wykonanie rozdziału: Harmonogram realizacji pomysłu biznesowego, 8. Wykonanie rozdziału: Zagrożenia i szanse. Streszczenie, 9. Wykonanie rozdziału: Plany finansowe i finansowanie, 10. Wykonanie rozdziału: Plany finansowe i finansowanie, 11. Wykonanie rozdziału: Plany finansowe i finansowanie, 12. Wykonanie rozdziału: Plany finansowe i finansowanie, 13. Prezentacja projektu i zaliczanie przedmiotu, 14. Prezentacja projektu i zaliczanie przedmiotu, 15. Prezentacja projektu i zaliczanie przedmiotu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna – obecność na wykładzie nieobowiązkowa, 2. Ocena sumatywna – przeprowadzenie sprawdzianu pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3, B. Projekt: 1. Ocena formatywna: na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfikowane jest wykonanie kolejnych części biznesplanu – elementów projektu składających się na końcowy projekt, 2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna końcowego projektu, terminowość wykonania prac, redakcja końcowa projektu, jakość prezentacji projektu na zajęciach oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym zajęcia w zakresie zrealizowanego projektu: ocena z projektu w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony jeżeli ocena zarówno z wykładu jak i projektu jest >=3. Ocena końcowa z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą: 0,4 x ocena ze sprawdzianu + 0,6 x ocena z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J.2014 Biznesplan w praktyce, Warszawa: CeDeWe 2. Williams K.: 2012 Biznesplan, Warszawa: PWE Uzupełniająca: 1. Blackwell E.2005 Biznesplan od podstaw, Gliwice:Wydaw. Helion 2. Filar E. Skrzypek J.2000, Biznes plan. Warszawa: Poltext
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W04
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie finansów, ze szczególnym uwzględnieniem finansowania przedsiębiorstwa/organizacji.
Weryfikacja: Pisemny sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W15
Absolwent zna i rozumie ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Weryfikacja: Rozmowa weryfikująca.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U02
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu ekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem ekonomii dla potrzeb zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją.
Weryfikacja: Projekt biznesplanu. Rozmowa weryfikująca
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U03
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu finansów, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań finansowania przedsiębiorstwa/organizacji.
Weryfikacja: Prezentacja biznesplanu. Rozmowa weryfikująca.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Weryfikacja: Dyskusja po prezentacji projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K04
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: Dyskusja po prezentacji projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: