Nazwa przedmiotu:
Metody oceny innowacyjności przedsiębiorstw
Koordynator przedmiotu:
mgr Młodzianowski Daniel
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h ćwiczenia + 25h przygotowanie projektu + 5h przygotowanie do prezentacji +7h analiza literatury +3h konsultacji = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS 10h ćwiczenia + 3h konsultacje = 13h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 10h ćwiczenia + 25h przygotowanie projektu + 5h przygotowanie do prezentacji +7h analiza literatury +3h konsultacji = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania innowacjami
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami oceny innowacyjności, znaczeniem innowacji i działalności badawczo-rozwojowej dla przedsiębiorstw, determinantami innowacyjności, procesem dyfuzji innowacji.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Rodzaje wdrażanych innowacji 2. Innowacyjność w Polsce 2. Innowacyjność w UE 3. Determinanty innowacyjności 5. Innowacyjność a przewaga konkurencyjna 4. Metody i techniki oceny innowacyjności
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: aktywności studenta, obecności na zajęciach, zaangażowania studenta w realizowane podczas zajęć przykłady oraz ich ewaluacja, ocena sposobu prezentacji przygotowanego projektu, projekt 2. Ocena sumatywna: Aktywność i zaangażowanie studenta (skala: 2-5,waga: 20%) Sposób prezentacji projektu (skala: 2-5, waga 20%), Ocena merytoryczna projektu (skala:2-5, waga 50%), obecność (skala 2-5, waga 10%)
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. OECD (2013), Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, < http://home.agh.edu.pl/~kkulak/lib/exe/fetch.php?media=user:konrad:vary:oslo-manual.pdf> [dostęp 12.05.2018] 2. European Commission (2017), Innovation Union Scoreboard,< http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/scoreboards_pl> [dostęp 12.05.2018] 3. Niedzielski P., 2011 Innowacyjność [w:] B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii, Warszawa: Wyd. PARP. Uzupełniająca: 1. Nawrocki T. 2012 Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych, Warszawa: Wyd. CedeWu. 2. Krawczyk M. 2012 Finansowanie działalności innowacyjnej MŚP. Wybrane zagadnienia, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Sala z tablicą i projektorem

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W01
teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W08
teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U08
analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U07
identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K04
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: