Nazwa przedmiotu:
Planowanie i harmonogramowanie przedsięwzięć
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Justyna Smagowicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe + 2h obrona projektu + 20h studiowanie literatury + 28h wykonanie projektu i prezentacji = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,4 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe + 2h obrona projektu = 12h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe + 2h obrona projektu + 20h studiowanie literatury + 28h wykonanie projektu i prezentacji = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia12h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotów drugiego stopnia studiów na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, w tym: Innowacyjne modele biznesowe, Laboratorium Zarządzania Projektami
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: • posiadał wiedzę z zakresu planowania i harmonogramowania przedsięwzięć, • posiadał wiedzę z zakresu metod stosowanych w planowaniu i harmonogramowaniu przedsięwzięć, • potrafił stosować metody wykorzystywane w planowaniu i harmonogramowaniu przedsięwzięć, jak również dobrać odpowiednie metody w zależności od rodzaju realizowanego przedsięwzięcia.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: Zespół studentów wykonuje poszczególne ćwiczenia, składające się na raport końcowy, stanowiący kompleksowe przedstawienie planu realizacji wybranego przedsięwzięcia innowacyjnego. Raport końcowy powinien zawierać następujące elementy: 1. Określenie tematyki przedsięwzięcia innowacyjnego realizowanego w dużych organizacjach. Określenie celu i zakresu przedsięwzięcia. Identyfikacja ograniczeń oraz ryzyka w realizacji założonego przedsięwzięcia. 2. Określenie celów cząstkowych i wynikających z nich zadań do wykonania dla poszczególnych działów organizacji 3. Harmonogram zadań do wykonania 4. Określenie pracochłonności zadań oraz kosztów związanych z ich realizacją – wybór rozwiązania optymalnego uwzględniający adekwatne wykorzystanie środków finansowych w stosunku do osiągniętego rezultatu 5. Wykorzystanie narzędzi do zarządzania projektami określających zadania i przypisane zasoby do realizacji tych zadań 6. Propozycje rozwiązań służących koordynacji prawidłowego przebiegu przedsięwzięcia innowacyjnego realizowanego w dużej organizacji 7. Propozycje możliwości weryfikacji realizowanego przedsięwzięcia innowacyjnego 8. Prezentacja raportu końcowego przedstawiającego realizację danego przedsięwzięcia innowacyjnego w dużej organizacji.
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych ćwiczeń, stanowiących kolejne etapy projektu końcowego, elementy projektu są omawiane ze studentami 2. Ocena sumatywna: oceniana jest: • wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu; • wartość merytoryczna prezentacji i sprawność przedstawienia prezentacji wyników projektu; • umiejętność obrony zaproponowanego rozwiązania problemu, w tym trafność używanych argumentów; • terminowość wykonania projektów; ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia projektów wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu, prezentacji z obroną projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Żuber R (red.), 2016, Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie, Warszawa: Difin 2. Knosala R. (red), 2014, Zarządzanie innowacjami, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 3. Brzeziński M., 2015, Wdrażanie innowacji technologicznych, Warszawa: Difin 4. Trocki M., 2017, Metodyki i standardy zarządzania projektami, Warszawa: PWE Uzupełniająca: 1. Drucker P., 1992, Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i za-sady, Warszawa: PWE 2. Sosnowska A., Poznańska K., Łobejko S., Brdulak J., Chinow-ska K., 2003, Systemy wspierania innowacji i transferu techno-ogii w krajach UE i w Polsce - poradnik przedsiębiorcy, Warszawa: PARP 3. Łunarski J (red.), 2007, Zarządzanie innowacjami. System zarządzania innowacjami, Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Poli-techniki Rzeszowskiej
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W01
w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Raport końcowy z zadania projektowego – indywidualne / zespołowe konsultacje z prowadzącym; prezentacja i obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U04
identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności
Weryfikacja: Raport końcowy z zadania projektowego – indywidualne / zespołowe konsultacje z prowadzącym; prezentacja i obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U16
przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań
Weryfikacja: Raport końcowy z zadania projektowego – indywidualne / zespołowe konsultacje z prowadzącym; prezentacja i obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K03
wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: Raport końcowy z zadania projektowego – indywidualne / zespołowe konsultacje z prowadzącym; prezentacja i obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K05
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Raport końcowy z zadania projektowego – indywidualne / zespołowe konsultacje z prowadzącym; prezentacja i obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: